torsdag 8 oktober 2009

Sego...

Det är jag det.
Jag har i alla fall åkt och pussat på min häst under gårdagen och fodrat henne med hennes betfor med lite salt i. kan ju säga att hon är den enda som är helt obekymrad över att betet är dåligt och hon äter typ 3kg hö om dagen samt hennes lilla skrammel i kvällshinken när de övriga hästarna som stått här har ätit massor av stödfodring då de fallit ur.
Nu går hon ju bara med hennes BFF men även hon äter betydligt mer för att inte falla ur någonting och jag längtar tills min häst också ska magra av lite och sluta rulla fram.

Jag försöker hitta en sadellösning som passar oss båda. Våra trevliga problem är just nu att hon trivs bra i min gamla trotjänare Torsion och jag trivs bättre i Startrekk comfort som har en lite smalare midja. jag fattar inte varför den inte duger åt madame?
Den ligger still, ligger bra på alla sätt och vis och likförbannat så duger det inte.
Det är ju trevligare att rida en häst som trivs och mår bra så då blir det ju att jag väljer Torsion men funderar nu på alternativen...
Jag hade ju velat ha en brun Barefoot London ( halva vägen var där...hon får modellen som hon trivs i och jag får en smalare midja samt benstöd) och har mejlat Stall vrå. Dessa kan dock inte hjälpa mig då de inte tänker ta in några bruna London då de måste då beställa hem tio stycken sådana i sådana fall och då kan jag ju förstå dem.
De tyckte att jag skulle försöka i Tyskland.
Teknisk som jag är så har jag bara hittat en ÅF och där är sadeln både dyrare än i Sverige samt en väntetid på min bruna sadel på 12 v dvs en evighet.
Jag vill ju ha en brun London....
Nu har jag dock börjat titta på alternativ men det blir dyyyyrt.
Jag har bara jobb den här månaden ut så det känns lite risigt och dålig tajming.
Att pengar ska betyda så mycket jämt!?


Jag kan meddela att min lilla kattunge har gått och blivit rumsren igen efter kattströbyte. Hon dissar Eldorados kattströ och väljer badrumsmatten före, men Pussi kompakt ska det vara om katten själv får välja.
Varför skaffade jag mig en hög tjejdjur med bestämda åsikter för?


Nu har jag även gjort en långsam men vad jag vill kalla för effektivt besök på min vind och letat fram lite underställ,pannlampan och batterierna är satta i laddning samt en grimma som varit Kheens när han fanns. Hoppas den ska funka på damen som nu går runt med grimman i hagen. Hon kan vara hell att få in när hon är på det humöret...så grimman är på nu ett tag framöver och det känns onödigt att slita på den enda lädergrimman vi äger och har.
Mitt BoT täcke är frammplockat också liksom ytterligare ett regntäcke med fleecefoder.
fann även ett ländtäcke med klistrade Makheen-bokstäver på som jag nu suttit och rivit loss och gråtit över men nu är de borta och jag pallar inte att ha en massa saker med hans namn på överallt som bara ligger och inte används..

Idag ska det ridas då jag varit någorlunda feberfri nu i ett dygn och pallar jag det så pallar jag att jobba i morgon..




Uppdatering:
Nu har jag ridit eller rättare sagt pallrat mig runt lilla minirundan.
Jag är just nu helt slut.
Hon var dock duktig och skötte sig bra trots ösregn och blåst och allmänt skitväder..
Nu fryser jag och ska ta mig in i ett varmt bad och sova där ett tag...
/Tusse

Inga kommentarer: