onsdag 21 oktober 2009

Lite allmänt

Tre dagars bloggande att ta igen!
Rent hästmässigt så kunde jag inte låta bli att rida lite i måndags kväll trots att jag inte hade tänkt det...men så blev det!
PÅ med lyset på ridbanan och så upp på hästen... Solen hade gått ner och dimman kröp in på ridbanan och jag avslutade passet när hon gick i dimma upp till knäna. Läckert!
Hon gjorde ett helt ok pass. Hon rör sig väldigt trevligt och det var mest skritt och mjukgörande som vi hade fokus och hon kändes verkligen mjuk och elastisk.
Travade litegranna och gjorde lite övergångar och det är bara så coolt alltsammans. Volter och allting bara flyter på och tänk att allt jobb jag lagt ner har skapat detta... Det är stort gott folk! Det är stort!
Min första häst som jag faktiskt har ridit in alldeles själv och så bra det har blivit!
Jag är så stolt över oss!

Igår red vi ut på en liten skrittrunda med fasttejpad easyboot hon hon skötte sig jättebra.
Var lite på hugget i början och taktade en del och lite lättirriterad men mest tokglad över att få komma ut på tur i sällskap med sin BFF.
Härliga härliga uteturer!

Idag har det stått vila på schemat och vi har bara stått och pussats på ridbanan hon och jag.


På fredag kommer hovis ut och slår på en tappsko och kanske skor om helt och hållet men det är skönt att veta att hon kommer ha fyra skor på sig hos Staffan *peppar peppar*!

Inga kommentarer: