fredag 9 oktober 2009

En sådan där fantastisk höstdag...

...och så är man sjuk och hängig.
allt går så långsamt..Försöker göra mitt hem hemtrevligt igen men det går förskräckligt långsamt.
Vädret är helt magiskt utanför mitt fönster och kroppen (eller är det skallen som talar?) skriker efter att få träna både mig själv och hästen så det här är ju bara skittråkigt rent utsagt.

Vi har hur som fyllt lilla tvättstugan med hö till bredden och enligt analysen på det så ska min dam endast behöva äta 8kg av det och sedan halm då för att hon ska få tugga lite mer och så är hennes foderstat klar. Voilà!
Hon kommer nog får lite skrammel i krubben på kvällen ändå av ren sympati men det är inget som hon egentligen behöver.
Jag är nöjd trots höet kändes lite dyrt men slipper man åka och köpa typ Krafft Protein etc så är jag jättenöjd!
På lördag ska hästarna stallas in i det nya fina stallet som är så fint så...
Ska faktiskt bli skönt att ha ett eget litet krypin som är hennes och mitt och få börja mocka och pyssla etc.
Det blir så bra och så fint!

Nu ska jag återgå till att försöka städa och sova om vart annat för att försöka ha tillräckligt med ork för att rida eller hitta på något med min fröken fräken till kvällen..

Inga kommentarer: