söndag 18 oktober 2009

Tappsko..

Har varit på hopptävling hela förmiddagen då Glorihs BFF har tävlat två klasser och jag tycker det är så kul att följa med och inhalera lite tävlingsluft.
Var jättepepp och så sugen på långrundan idag i det fina fina vädret men tji fick jag för hästen hade bara tre skor när jag hämtade henne i hagen.
Ingen skada på hoven alls vilket jag kan säga kan ses som ett mindre mirakel efter att ha hittat skon som var tämligen skruvad utan att överdriva.
Blev inte långrundan med andra ord utan harva på ridbanan.
Trevligt pass även om det började med både irriterad ryttare och häst men slutet av det hela där vi fick lite hjälp och stöttning av L så gick hon så fiiiiiint.
Hela känslan var fantastisk!
Woooow säger jag bara.
Hon vilade på steget och lyssnade så fint på mig och det var så samspelt alltihopa.
Härlig känsla. Den ska stoppas in i det där lilla rummet man har där man gömmer alla fina känslor och minnen som man kan liksom öppna och gå in i ibland när allt känns blä och så vidare.

Nu har jag fått låna hem min snälla söta rara lillebrors bil så nu är nästa helg räddad när vi ska till Staffan. Underbart.
Nu är det bara att hålla tummarna att vi får ut hovis som kan slå på tappskon innan kursen som iofs inte är uppsutten utan mer exteriörbetonad( även om det känns lite larvigt då han ska ut och ska sko om helt nästa vecka).


Kanske ska jag helt enkelt bara vänta och ta tillfället till akt och åka till ridhus?
Då kan hon ju gå med bara tre skor plus att det är en nyttig övning för henne....

Jag vill helst inte att vi ska bli stillastående nu när vi äntligen är igång riktigt!

Peace and love/
Tusse

Inga kommentarer: