söndag 27 september 2009

Tänk vad tiden går fort...

Jag har verkligen inte hunnit med att blogga nu för ett tag men nu ska det komma en liten uppdate.
Glorih har ju varit lite spännande nu vid brunsten så jag tog henne till vår ET som inte hittade någonting alls på henne. Kan säga att det är första gången någonsin som jag åkt ifrån en ET som inte ens har hittat småpill så jag var väldigt nöjd och glad.
Frisk fräsch häst som visserligen är lite knas vid brunst och som sätter päls och som växer men annars inga fel alls.
Hon är lite på hugget just nu och riktigt märrig och sparkar efter skänkel men nu kan jag ju säga till vilket jag inte haft hjärta till om det skulle vara något fel.
Hon är en riktig liten tonårstjej just nu!

Vi har ridit ut på tur här nu i veckan liksom ridit något pass på ridbanan och kan bara säga att hon verkligen vuxit i mina ögon. Det var halv storm ländtäcket var mer i luften än på hästen och fladdrade satan och det bekom inte min lilla prinsessa alls. Hon jobbade på som aldrig förr och var ett riktigt A-barn rakt igenom.
På ridbanan växer hornen ut på henne och hon slår som en liten fjolla mot skänkeln och tänker inte alls göra som jag föreslår.
Som den sanna mes jag är så säger jag heller från början inte åt henne ( jag är för gammal för att våga riskera livet på en bockande unghäst som känner sig orättvist behandlad ) utan det blir mer " ursäkta lilla söta Glorih men skulle du vilja vara vänlig att sluta med det där???" istället för att säga åt henne på en gång.... men hon känns minst sagt explosiv.
Idag var jag modig som attan som red ut stormen idag även om jag seriöst övervägde slänga upp F´s medryttare på henne och låta henne göra skitgörat eftersom hon inte har hunnit blivit lika gammal och klok som jag men jag tog mitt förnuft till fånga och ansvar...och det gick!
Hon gick super bra på slutet av passet utan massa tonårstjaffs!

Inga kommentarer: