onsdag 7 oktober 2009

Höst och funderingar

Jag ligger hemma idag sjuk. Vet inte vad det är med jag har lite feber och ont i huvudet.
Sådär lagomt seg helt enkelt. Inte så kul kanske då jag missar en dag på mitt älskade jobb och har inte så många dagar kvar där på mitt säsongsjobb men perfekt ur bloggsynpunkt skulle man kunna säga.
När man jobbar heltid, har en häst att träna liksom sig själv, människor runt omkring sig samt två katter ( varav den yngsta fått för sig att det är en superbra idé att bajsa och kissa utanför lådan i tid och otid bara sådär efter att ha varit väldigt rumsren tidigare) så hinns det inte riktigt med att blogga som jag skulle vilja men så är väl livet?

Hur som så blir jag lite less för det känns inte som att jag lär orka rida idag men bör verkligen göra det då hon nu vilat i två dagarna och vilar hon mer än så blir hon helvidrig att rida senare så jag bör verkligen verkligen verkligen pallra mig upp på henne och ta mig runt minituren på dryga 3 km.
Vi får se hur jag gör...

Det börjar bli höst ute med allt vad det innebär.
Varje år känner jag mig lite tagen på sängen när det slår mig.
Hösten är här...
Jag måste höstgrejja!
Fram med reflexer, pannlampan ska laddas, hästen måste klippas och jag misstänker att det kommer innebära kriget men det ska göras. Hon ska inte klippas mycket men sätter hon samma päls som hon hade förra året så måste det klippas i alla fall på halsen.
I senvintras svettades hon floder av att bara promeneras för hand en kort sväng och nu är hon ju igång i ridningen plus att jag ska fixa ridhuskort och försöka ta mig till ridhus i alla fall varannan vecka. Då bör hon vara klippt rent logiskt.
Jag måste se över vintertäckerna.
Vilka av älskade saknade Makheens täcken kan hon ha och vilka måste lagas och vad de nu måste donas med.
Vinterridkläderna måste plockss ner och jag måste köpa ett par mer vinteranpassade byxor att rida i. Jag har sett att Craft och Stadiums egna märke Soc har olika varianter i samma modell typ... måste åka och prova!
Vet att K.Thorén och A.Schuber brukar rida i Crafts vintermodell och är nöjda så kanske blir det dem nu i år som gäller för min del också?
De är liksom vindtäta och lite vattenavisande på framsidan och lite tjockare.
Snygga att se på och verkar funktionella.

På tal om vatten så kommer jag nu inte ihåg om jag tipsat om Börjes Rainlegs eller ej?
De kostar 150 spänn och är minst lika bra som originalet som kostar det dubbla.
Värda varenda krona!

På återseende!
Tusse


Uppdatering:
Blev ingen ridning igår. Jag är så seg och trött och bara ta sig upp från soffan och in i kök eller i badrum är som att springa en mara..

Inga kommentarer: