tisdag 30 juni 2009

hjärnskakning och sönderbränd hand

jepp, det har jag det.
detta inlägg blir att se ut som det gör pga att jag bara skriver med en hand.
den andra är helt sönderbränd av ett grimskaft.
dessutom är jag nog lite vimsig pga hjärnskakningen så nu tar jag det väldigt lugnt.

tanken var i morse att vi dvs jag och L skulle ut på en lite längre tur så vi tog in varsin häst då hon skulle låna den andra fyraåringen vi har här i hagen.
borstade och dränkte in kottens långa fina man med pälsglans och jag jäklades lite med glorih med detsamma. allt gick bra och precis när de var färdigborstade så kom det lågt flygande jasplan. de brukar inte bry sig om dem men gjorde det naturligtsvis idag.
jag tror kotten hade flippat lite med glorihs grimskaft så när hon började backa såg jag att hon inte satt fast så jag fick tag på grimskaftet.
dååååååålig idé kán jag tycka just nu men men...
hann tänkas SLÄPP SNÖRET men kroppen hann liksom inte reagera.
hon for över mig som hamnade under henne och handen brann upp och hon lyckades bara kliva mig på huvudet som var hjälmprytt, tack och lov.
hon drog iväg men inte långt och jag låg där och kände efter om det var hjälm eller nacke som sagt knak men det var hjälmen.
här någonstans märkte jag att jag låg i små små nässlor och att handen gjorde svinont.
hela jag knottrig av nässelutslag och jag tog mig upp gick jag med väldigt bestämde steg mot badkaret vars vatten jag bytt under gårdagskvällen.
handen kändes som den brann och det var ljuvligt att stoppa den i det svala vattnet.
nu vågade jag granska den lite...
fingrarna är ju indelade i tre fält mellan lederna. den huden har liksom släppt på alla fingrar och blivit stor blåsor och på långfingret vid mellanfältet, är det första hudlagret borta och bildat ett hål eller vad man ska säga liksom huden mitt i handen nedanför fingrarna är liksom borta och bildat hål.
och som det gjorde ont.
gör fortfarande ont.

vårdcentralsbesök där eländet tvättats och sedan apoteket.
vet ni att apoteken öppnar tio?
det är skit det om man skadar sig före nio på morgonen.


nu behövs det en ny hjälm,ett par handskar och nya ridbrallor.
23 år gammal men tydligen träder min barnförsäkring in och hjälper mig med detta.



och värst av allt....ingen ridning på min vecka semester.

jag är lite ledsen och ynklig nu.
och inte kan jag sola..eller ens sätta upp håret i en toffs.
än mindre klä på mig och av mig eller tvätta mig som folk.
och sminka sig med enbart vänsterhanden kan jag ju drömma om.
handikappad och måste ha hjälp av omgivningen.
inte riktigt my style men men..
lite misär.

ynk ynk ynk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Puss på dig Gumman var rädd om dig... kram Fiffi

Magdaleba Boucaud sa...

Vad otäckt!! Vilken tur ändå att du hade hjälm på dig. Krya på dig fort :) Hls Magdalena Boucaud