måndag 29 juni 2009

Hemma igen!

I fredags efter jobbet drog jag och pojkvännen till Borlänge för att njuta lite av den årliga traditionen Peace and Love- festivalen som går av stapeln i min hemstad.
MYCKET folk och arrangemanget har kanske blivit lite väl stort då det bland annat kändes som att det enda man gjorde var att vänta på att få köpa öl och stå i kö in till öltälten, men det var trevligt värre ändå!
Såg alla de banden jag ville se och värmen är bra härlig tycker jag.
Jag älskart!
Under dagarna låg jag och karln och sov i hängmattorna på mammas och pappas tomt i badkläder och kvällstid traskade man glatt runt i linne och shorts. Sverige kan också kännas som ett OK land att bo i ibland.


PÅ hästfronten har det naturligtvis inte hänt allt för mycket för, när vi kommer till dig med pojkvännens syster har haft min dam under uppsikt när jag varit borta och eftersom jag har fullt förtroende för henne så sa jag innan jag åkte att om hon kommer på att hon vill göra någonting med my first lady, så har hon fria tyglar.
Det ryktas om att hon blev löshoppad under lördagen men har inte hunnit träffa L för ett förhör om hur det gått men tar för givet att det har gått jättebra som vanligt.
Glorih är faktiskt ganska duktig på hoppning. Tar med sig ryggen i språnget och är ganska rädfd om sig. Visst hon är en arab och araberna är ju inte direkt kända för sin hoppkapasitet men som sagt var.Hon hoppar på ett trevligt sätt och verkar tycka att det är ganska roligt och jag ser det som ett kanonbra inslag i träningen.

Nu har jag semester i en vecka så nu kommer det läggas en del fokus på ridning och träning.
Har lite småsaker som jag ska försöka hitta en lösning på och så finns det en vilja att söka mig utåt för att hitta nya ridvägar.

Uppdateringar är på G!

Ny uppdatering:
L red damen igår.
För att slänga in ett citat från L: "Glorih räddade min dag". Det är ju så att min blir rosa av glädje. Vad roligt att just min häst kan rädda andra dagar också!
Hon berättade att hon först låtit Glorih ladda ur lite innan passet genom att busa på ridbanan lös först och sedan suttit upp och min häst går precis som jag konstaterat i form i samtliga gångarter nuförtiden och har kommit på hur man löser det här med volter etc vilket hon tidgare har tyckt varit lite svårt.
Hon hade blivit svettig i värmen och varit liet skeptisk till det här med att bli avsvabbad med vatten och borste( av någon anledningen så saknade både jag och den andra distansryttaren svamp för sådana ändåmål...haha!) men tycker att det är skänt så fort hon konstaterat att man inte dör av det. Hon rör i alla fall inte på fötterna utan ser bara väldigt skeptisk ut.
Åh vad roligt!

Inga kommentarer: