måndag 8 juni 2009

Dagarna rullar på


Börjar sakta men säkert se ljuset på tunneln när det gäller min förkylning vilket är så skönt!
Snart är jag igång igen med den egna träningen och så har jag bestämt mig för att ta hem Fröken fräken på bete närmare min bostad.
Kommer få lite hjälp av pojkvännens syster med utbildningen av min sessa, och så kommer jag få sällskap av en väninna med hennes häst som är jämngammal med Glorih.
Dessutom kommer våra två gröna hästarna få lite tryggt sällskap av en gammal räv i gemet i form av en trygg D-ponny som bott där förr och gått på dessa ridvägar tidigare.
Kunde inte bli bättre!

Detta kommer att bli väldigt givande och spännande period.

Rida lektion igen.... lika läskigt som spännande, men det lockar må ni tro!

Ett riktigt litet träningsläger hägrar med massor av utmaningar i form av miljöträning av olika dess slag: nytt ridsällskap,nya ridvägar, annan typ av trafik och närmiljö.
Vi kommer att ha tillgång till ridbana med bommar och annat smått och gott, så tänk vad mycket roligt man kan hitta på, så som löshoppning och andra nyttiga aktiviteter.
Jag kommer få ridteknisk support och jag känner mig så inspirerad!

Idag har damen ätit gräs för fullt och jag har fladdrat runt från jobb till dusch för att sedan fara ner till staden med låneböcker som skulle tillbaka och sist men inte minst: träffa en väldigt god väninna som ska iväg från och med i morgon.
Det är lite av studentstadens nackdelar...
Många av mina nära och kära kommer inte från den här staden från början utan när terminerna tar slut så beger de sig hem till sina ursprungsorter.
Men å andra sidan så är det alltid helt fantastiskt trevligt att träffa alla de man saknat när hösten närmar sig igen, när de återvänt till sitt andra hem!

Inga kommentarer: