lördag 13 juni 2009

Lyckan



Motivationstoppning!
Har ju varit inne i en svacka nu när det gäller motivationen när det gäller hästarna men oj vilken skillnad det blev när hon flyttades lite närmare.
Känner mig friare och mindre stressad och tidspressad.
Så fort den grejjen togs bort från mina axlar blev det genast roligt igen.
Detta är precis vad jag behöver just nu!
Är så skönt att ha henne nära mig och känna att om jag vill så kan jag bara gå rakt ut i hagen för att titta till henne eller bara för att jobba henne en kort stund på banan i repgrimman om jag har ont om tid.
Är jag istället för att vara på gården och är hemma i min lägenhet så har jag 4 min till henne med bil.
Underbart!
Jag känner som sagt var att motivationen börjar komma tillbaka.

Har varit på en fantastiskt trevligt disputation med tillhörande middag under gårdagen i Uppsala så jag har varit på lite resande fot under ett dygn.
Jag har saknat henne. Faktiskt.
Hästarna kom glatt fram och skulle hälsa och jag upptäckte att de har roat sig under natten med att dra runt på bildäcken som fanns på ridbanan, smakat på alla hinderstöd och bommar.
4åringar.
Kids som hittar på eget bus.

Idag blev hon lite jobbad med finslirsdetaljer som kommer underlätta tävlande så som kunna acceptera att sadeln läggs på när hon står lös.
Hon sköter sig som ett A-barn när hon står uppbunden men vill ibland, med betoning på ibland, jassa runt ett tag när man håller henne i grimskaftet vid sadling.
Började jobba med en Toklat-pad som är stadig och stabil i modellen och hon var väldigt snabbt "utplastad" så jag böt till sadeln.
Samma veva där med en stunds jassande men sedan gick det bra.
Det är ju egentligen inga problem med sadlingen men vill att det ska vara busenkelt och inget krångel alls vid tävling och framtida träningsritter och andra upptåg så detta ska det nötas med.
Jag gillar ju inte krångel alls så jag håller på att träna bort alla små irriterande detaljer.
Roligt är det när man ser hur fort träningen ger resultat!

Släppte sedan ut dem i stora sommarhagen och hästarna var glada och jag var glad.
Härlig kväll!

I morgon väntas det urmockning av bädd vid stallet och så ska jag till betet för att slå ner stolp och grejja med detaljer där och så kommer den äldre D-ponnyn.
Träffade ägaren till den idag och hon kändes redig och jättetrevlig så detta känns superbra!

2 kommentarer:

Stall Sarah Fredriksson sa...

Hej! Jag kan inte hitta din mailadress på bloggen, tänkte skicka bilderna på Glorih till dig. Du kan väl skriva din adress i min blogg eller skicka ett mail.

Kommer ihåg att jag tyckte Glorih var helt underbar när vi var där och kollade, otroligt social och otroligt go! Hon verkade ha en underbar trav. Det roliga var att de två hästarna jag tyckte bäst om (av unghästarna) visade sig vara Glorih och hennes yngre syster, så det kan bli..

Lycka till i framtiden, vi följer er framfart i bloggen;)

Häls. Sarah

Stall Sarah Fredriksson sa...

Trevlig Midsommar! Jag har försökt hitta din mail någonstans i bloggen men kan inte hitta den? Du kan väl skriva den i min blogg så ska jag skicka bilderna på Glorih:)

MVH Sarah