torsdag 4 juni 2009

Men hallå?

När ska man sluta vara sjuk?
Jag är så trött på det här nu. Sov hemma inatt och det var väl tur det med tanke på mina eviga hostattacker. Har inte sovit många minuter och det var sådana där hostattacker att man liksom ja ni vet... kräktes av dem. Väldigt attraktivt jag vet, men kunde inte rå för det..
Vet inte vart febern kom ifrån men i morse när jag var sjöblöt i svett så tog jag tempen och den låg på 38,5. Skit med tanke på att jag skulle upp och jobba. Blev att ringa den arma pojkvännen som skulle få en välförtjänt sovmorgon så att han kunde fråga sin far vart jag kunde ringa för att sjukanmäla mig.
Kvart över sex i morse.
Underbar och älskad av alla.
Det är jag det!

Nu har jag sovit igen några timmar,knarkat Bricanyl och nässpray så nu känns det lite bättre. Febern hade släppt och jag känner mig piggare men lite mosig av sömnbristen.
Drömt en herrans massa otäckheter som jag inte riktigt har kunnat skaka av mig. Ni vet sådana där drömmar som gör det lite svårt att skilja på om de var verklighet eller dröm. Äkta på något vis.Brrrr!
Jag är idag lite sådär som en liten unge och vill bli ompysslad och bortskämd med glass och omtanke.
Tur att man har katten.
I och för sig så är det han i vårt förhållande som blir klappad på och ompysslad.

Idag tar snälla Karin hand om min busa. Hade planerat rida henne idag så känner mig lite lurad på konfekten. Jag är ju en planerande jäkel så det skär lite i hjärtat när det inte blir som jag tänkt. Är ju fredag i morgon och det känns aldrig riktigt lika passande att rida och hela kittet efter jobbet på en fredag då jag inte är klar då och hemma och duschad först vid halv tio på kvällen om jag hinner äta något mellan jobb och stallet.
På fredagar vill man ju mysa och ta det lugnt i min värld. Inte stressa i stallet.

Som sagt var... inget hästeri idag.

Boken om ryttarcoaching slukas och idag tänkte jag skriv upp lite övningar som jag ska använda mig av som jag tror att kommer kunna ha god användning av.

Inga kommentarer: