måndag 30 mars 2009

Vi är så duktiga!


Nu sitter jag här och dricker thé och är larvigt nöjd med mig själv. Jag har nämligen varit ute och sprungit idag.
Jag tog träningstillfället i akt och tog med mig min Glorih.
Hon funderade ca:200m vad sjutton vi höll på med men sedan föll poletten ner och hon kom till jobb liksom jag. Väldigt trevlig träningskamrat kan jag säga!
Någon gång testade hon om hon kunde öka men ett "Tsss!" och så hade jag henne precis där jag ville ha henne igen.
Hon är väldigt takfast i traven och den är banne mig galet läcker.
Jag kommer nog aldrig tröttna på att titta på henne när hon travar.
När vi hade sprungit typ en kilometer så fick jag se stallägaren och hennes märr komma travandes på väg bort på en annan ridslinga som vi har. Ropade hej till dem och de stannade till för att utbyta några ord om hur våra turer gick såhär långt.
Glorih skötte sig exemplariskt under denna språkstund, och vet ni hur skönt det var att bara kunna fortsätta springa vidare utan något spektakel över att den andra hästen gick åt ett annat håll? Hon hade spetsade öron och följde glatt med mig! 5-stjärnor i uppförande!
Sprang sedan förbi den där hunden som fortfarande är lite läskig för att hon är så arg och liksom springer och hetsar vid staketet men inte värre än att hon tittar skeptiskt mot den.
Vid ett tillfälle var det väldigt trångt mellan en bil och en vägbom som man måste ta sig förbi.
I vanliga fall så är det gott om plats att ta sig förbi vid sidan om bommen men nu var det trångt som attan pga den parkerade bilen men detta klarade hon också galant.

När vi hade sprungit fram till asfaltsvägen så saktade vi av och gick resten av vägen hem ca :1km. Båda chippade lite efter andan måste jag erkänna, och jag kände av min vänstra vad. Blir lite krampkänningar men klarade knäna fint idag liksom resten av vänsterbenet som spökade sist jag var ute och sprang.
Hade på mig knäskydd på båda benen idag och hade mina gamla utprovade träningsskor. De är guld helt enkelt även om de har punktering och är tämligen slitna. De ger superstöd.
Jag rekomenderar att prova springa på rullband som vissa sportbutiker har och filma hur ni rör er. De kan spola fram och tillbaka och titta på vad exakt du behöver som löpare för typ av sko.
Det har verkligen varit toppen för mig under de åren jag tränade mycket mer än vad jag gör nu (kommer förhoppningvis tillbaka till den träningen nu).
Hur som så kände mig överlag fräschare idag i kroppen.
Nu jäklar börjar vi komma igång!

Glorih fick vatten ur hink när vi kom hem och lite massage på rumpan vilket var väääldigt skönt enligt damen;).

Inga kommentarer: