torsdag 26 mars 2009

Livet!



Idag har jag och Karin varit på tur med våra prinsessor!
Jag började smsa och tjata på henne redan vid tio i morse när jag upptäckte att solen strålade galet härligt. När ska vi ut och rida? Näääär?
Vid två gav hon efter och kvart/tjugo över två var jag hemma hos henne.

På med alla grejjer på hästarna och så gav vi så iväg. Blev en ny tur för Glorih idag. Trevlig tur med många olika typer av underlag så som olika typer av skogsunderlag, grusväg och lite asfalt.
Började med att promenera med henne och hoppade sedan upp och red en bit. Damerna skötte sig bra om man bortser ett tvärstopp där ingen av dem tänkte gå först över ett ställe med snöklädd is som såg lite lurig ut men med lite övertalning och en rejäl dos tålamod gick det bra.
Glorih var väl på i början men lyssnar bra men viftade lite då och då på sin svans sådär som hon brukar göra när det inte passar henne att jag tar förhållningar. Hon höll sig ändå väldigt bra på mattan och hon kändes urfin, positiv och nöjd!

Bara skritt idag vilket är "tänket" ett bra tag framöver och dagens tur blev verkligen lite av de där turerna jag planerat lägga in allt eftersom. Dvs vara ute lite längre och så varvar jag att rida, med att gå bredvid henne. Bra för henne att vänja sig redan nu att man ska och kommer vara ute länge.
Det går inte fort och det blir inte hårt på något sätt och hon tycker verkligen att det är så himla roligt. Idag hade hon enbart en liten "dipp" när jag hoppat av sista gången och vi hade några hundra meter kvar hem.Var pigg som en spigg igen väl hemma.
Starlight är väl sådär lagomt road av våra "barnrumpe-turer" som går i slowmotion enligt henne, dessutom är de korta, även om dagens tur var bland de längsta Glorih gått. Vi var ute och knatade i ungefär en och halv timme och det varvade friskt mellan sitta upp och hoppa av och gå som jag tidigare nämnt.
Solen strålade och fåglar kvittrade.
Livet!


Eftersom jag ändå tipsade redan igår om att Mia på distansritt.nu har skrivit nya tips på hemsidan kan jag även berätta att hon har smarta färdiga papper som du kan printa ut och sätta i en pärm och vips har du ett supersmidigt sätt att kunna bokföra din träning.
Jag har gjort detta och det ger en jättebra överblick men kompletterar även med vanlig träningsdagbok.
Tur att någon kan göra något sådant åt en, då jag själv alltid krånglar till allt mer än vad jag behöver. Jag är jättenöjd med denna lösning som hon har gjort!
Tackar så hemskt mycket för det!


En livsfarlig sak eller rättare sagt hemsida att hamna på är Brigitte Huard´s hemsida.
Hon tar massor av kort på distanstävlingar och man fastnar lite väl lätt bland hennes fotoalbum...Gå in och titta på http://www.brigitte-huard.com/fr/accueil.php och inspireras inför kommande tävlingsäsong!

Kom på mig själv igår kväll med att sitta och printa ut tävlingsäsongen och att jag hängt upp den på min anslagstavla trots att jag absolut inte ska tävla på något vis denna säsong.
Glorih är ju bara 4 år stor nu denna säsong så inga tävlingar för vår del, men jag funderar på att åka och titta på Ekenäsritten och ta henne med mig dvs åka på Prao på tävlingsfabriken.
Roligt!

Inga kommentarer: