söndag 22 mars 2009

Vilodag


Idag blev det vila helt för damen i fråga.
Dels för att jag fortfarande övervägar självmord när jag exempelvis sätter mig på huk pga massiv träningsvärk även om den börjar släppa lite, tack och lov.
Vi roade oss istället med massage och annat pyssel så som rykt och frisering av hovskägg och smörja in gamla sår med aloesalva.
Hon fäller verkligen helt otroligt just nu och plötsligt har det slagit mig varför jag alltid klippt mina hästar jag haft tidigare.Jag hatar att ha hästhår ööööverallt.
Visst det får men räkna med som hästägare, men när man hittar hästhår i det egna håret trots tvätt och rejäl borstning,i bilen, hemma i lägenheten and so on...
Det blir bättre tider jag vet, men just nu är det segt.
Hon är hur som mycket coolare i stallet ensam nu och det har verkligen gått fort med att hon ska bli det vilket är superskönt.
Provade även ett ihopplockat träns som består av Makheens gamla turkosa Elite-grimma och den rosa Snap on-delen som är inköpt speciellt åt Glorih. Jag valde att fästa mitt turkosa hackamore i Snap on delen, och allt satt faktiskt riktigt bra efter lite ändringar. Skönt att ha ett alternativ när man gör sådana där turer som jag och Glorih gör, dvs börjar med att promenera, hoppar sedan upp och rider en bit, hoppar av och sedan promenerar vi hemmåt.
Jag vill gärna slippa ha tyglarna på hacket när vi promenerar (vill slippa det konstiga trycket som lätt uppstår när man har hästen bakom sig då man har tyglarna fästa i hacket) och med den här träns-lösningen kan vi då ha tyglarna fästa i grimman när vi promenerar och sedan byta till att fästa dem i hacket vid ridning.

Efter att ha grejjat lite inne i stallet släpptes hon ut och som vanligt går hon raka vägen till vattnet och ställer sig och dricker.
Söt som socker som sagt var och jag gillar den vanan. Jag vet att hon alltid dricker bra. Hon är dessutom väldigt mån om att få stanna och dricka i vattenpölar etc när man är ute på tur,med ryttare på ryggen som utan. Min blivande stjärna!

Inga kommentarer: