tisdag 17 mars 2009

Uteritter, det ni!


Lite dålig uppdatering nu såhär på slutet men det är som det är!
Jag och Glorih har sedan senaste inlägget ridit ut i naturen.
Som sällskap på både första och andra turen vi gjort,hade vi Karin och hennes så fina Starlight som är en toppenkandidat att ha med sig på unghästturer. Våra klippor!
Började båda gångerna med att promenera med min lilla skimmelmärr avsuttet.
Hon är alltid lika pigg, frammåt och glad när vi gör något vilket är så fint att se.
Efter att ha promenerat oss rejält varma i kläderna och den värsta lyckorus-piggheten över att få göra någonting avtagit litegranna hos Lyckan så har jag suttit upp från en sten.
Hon står som en klippa och är väldigt trevlig på det sättet. Har bara korrigerat henne en enda gång när det gäller den saken vilket är så skönt tycker jag.
Hon skrittar glatt frammåt och går gärna först. Är inte speciellt tittig mer än att hon tycker det är lite otäckt när en hund kommer stormandes mot staketet vid en gård vi ska ta oss förbi på vår lilla tur. Där kan hon vara lite pirrig och på spänn men å andra sidan kommer verkligen den där hunden rusande i 200knyck och skäller som en galning och ser ut att komma från ingenstans så det är ok tycker jag.
Efter att ha ridit ett tag så hoppar jag av och går de sista kilometrarna hemmåt stallet. Hon har skött sig som en A-barn hela tiden mest men var betydligt livligare och busigare andra gången vi var ute på tur efter att hon kommit på att man kan trava med ryttare på ryggen. Hon smög upp i trav i några steg i en uppförsluta nu senast och hon var inte fullt lika nöjd med att bara skritta efter det....Det är ju så rooooligt att trava!
Hon viftar väldigt gulligt på svansen och skakar på huvudet när hon surar efter att man sagt åt henne, men värre märrfasoner än så har vi inte sett skymten av tack och lov;)!

Eftersom vi har premiärat traven, om än lite ofrivilligt, kan jag berätta att hon har en STOR trav.
Läckraste jag suttit på under mina år som ryttare kan jag säga.
Jag vill rida 16 mil på den hästen ja!

Vi har självfallet även hittat på annat så som promenerat vilket både hon och jag mår bra av. Mer motion åt folket!
Så fort denna sabla is försvinner tänker jag ut och löpträna med henne på snöre är själva tänket jag har.
I trim tillsammans!

Inga kommentarer: