onsdag 25 mars 2009


Ok, jag ger mig!
Jag vill inte ha fler äventyr!

Igår var jag för första gången på väldigt länge bokad på kvällen dvs jag var bokad för öldrickande med mina gamla klasskompisar som firade att de hade fått en större uppgift är inlämnad.
Jag hade sett fram emot denna kväll ganska länge dels för att jag saknar min gamla härliga klass och dels för att det inte är sådär superspännande att plugga på distans som jag nu gör för tillfället. jag kommer aldrig träffa min nya klass personligen utan sitter verkligen hela dagarna framför datorn i ensamheten . Lite sådär off topic ,men umgås med folk är väldigt underskattat. Där har ni som undrat förklaringen över varför Carolin Theander är som en plåsterlapp: jag är gaaaalet sällskapssjuk. Jag klamrar mig fast vid de människor jag träffar personligen som en blodigel.
Nästan i alla fall.Förhoppningsvis är det inte sååå illa men det är nog lite sådan varning på mig just nu.
Men hur som och tillbaka till ämnet, så sitter jag där och riktigt myser i mitt hörn och har precis avslutat min högst efterlängtade Chimay-öl med det trevliga sällskapet,och så får jag ett sms där det står att min häst har dragit genom hagen och dragit med sig hagstolp och hej och hå och så undras det om hon har en stor bula på sitt ena knä sedan innan denna lilla anekdot?
Det var tur kan jag säga att jag hunnit avsluta min första öl då jag annars skulle satt den i halsen rätt rejält.
Det tog tre omläsningar av smset innan det gick in vad det stod på riktigt, och vad det faktiskt innebar. Jag ringde som en galning till både stallkamrat Karin och till stallägaren.
Hos Karin fick jag inget svar och det gick inga signaler fram till stallägarens mobil(väldigt underligt,knastelefon).
Det blev då ett svars-sms där jag förklarade att "den förhoppningsvis lilla bulan på knät är en medfödd charmighets-detalj, men om den är megastor och hela knät är svullet så är det inte normalt" och så frågade jag om jag behövde komma ut.
Kvällen kom av sig litegranna där och jag blev tidig hem, men det var mer än skönt att sedan få höra att hon var ok och det inte hade varit några problem att fånga in henne då hon strosade runt i deras trädgård.
Mer spänning än så behöver jag inte. Inga fler äventyr.
Att min mobil dog pga dåligt batteri någonstans där innan rapporten om hästens status och hemkomsten, samt att jag faktiskt druckit öl och inte kunde ta mig ut till stallet på egen hand var bara mer effekthöjande detaljer.
En totalupplevelse av spänning helt enkelt!Eller ska man kalla det anspänning?

Var till stallet tidigt idag för att kolla på min lilla häst och hon var helt opåverkad av gårdagens bravader.
Varför hon kom på att dra genom hagen var en bra idé och vettigt alternativ låter jag vara osagt.
Det enda hon hade att klaga på var underlaget dvs hårt och knöggligt och galet obehagligt att gå på så lite uppgiven såg hon allt ut, där hon stod på en ganska plan fläck under en gran, men annars gick det ingen nöd på henne. Snustorra ben och glad uppsyn. Härliga pansar-häst!

Kan även erkänna att min lilla häst har stått både i förrgår , igår samt idag pga livet runtomkring mig.
Jag har tenta nu på fredag och försöker verkligen pyssla ihop min vardag men häst, vänner, studier och pojkvän (som även han har tentavecka) så då har det blivit såhär, men det går mot bättre tider. Kan inte direkt påstå att underlaget har bidragit till att vi kunnat hitta på så mycket med dessa sabla isfläckar och köldknäpp som kommit. Vi är lite inlåsta igen.
Vart tog våren vägen?


Nog om allt detta.
Har varit ute på lite andra uppdrag idag så jag har både hunnit slinka in en snabbis på Hööks till "mannen i livets" stora förtjusning, haha, för att införskaffa pälsglans och gummisnoddar till Lyckan. Jag har ännu inte släppt drömmen om Enhörningsvit svans utan varken uringul nyans, svinto, eller innehålla en halv skog eller en halv boxs strö i sig.
Här ska det återigen tvättas i mitt Mustang AMERICAN White Schampoo, dränkas i pälsglans och flätas.
Eftersom bilen var parkerad utanför butiken Stadium och det var ett av villkoren att jag skulle få slinka in på Hööks för att köpa mina "häst-förnödelser", så hamnade vi även där.
Så mycket härliga vårnyheter!
Jag blev svag i knäna av att se hur mycket fint de fått in. Jag älskar Nikes träningskollektion för denna vår/sommar och vill ha allt. Verkligen allt. Mycket svart och "min" rosa, både hos de större märkena men även hos Stadiums egna märke SOC som de dessutom hade lite extra-erbjudanden på. Mumma!

På tal om nyheter, så såg jag att Zilco har lite färgnyheter på deras produkter.
Nya för i år är Bright Pink, Electric Blue, Neon Orange och så kommer den gamla godingen Burgundy tillbaka! Piffigt! Frågan om någon återförsäljare kommer ta in dem?

Tänkte även tipsa om Mia på distansritt.nu har börjat lägga ut jättenyttiga träningstips igen. Verkligen en toppengrejj!

Inga kommentarer: