tisdag 20 juli 2010

Vilodag

Idag har både jag och min Humla vilodag.
Jag har träningsvärk i magen måste jag erkänna efter gårdagens "dressyrpass".
Jag försöker jobba massor med min sits och jag tror det ger sakta men säkert resultat. Tror jag i alla fall,haha, men det känns i alla fall bättre!
Jag hör L´s röst i min huvud: " akta din hand nu!", "bål bål bål, du ska rida med kroppen, tänk på tydlighet!" etc.
Annars så har jag och Glorih skrotat Greenguarden. Vi får den inte att funka helt enkelt.
Hon pillar dän den, får grimman över ena örat och vips så kan hon äta likförbannat obegränsat. Hennes uppfinningsrikedom finns det ingen hejd på helt enkelt.
Nu går hon ändå inte på speciellt kraftigt bete så jag tror det är likabra att hon är utan den tills de får byta hage igen.Jag skjuter med andra ord på problemet att överlista henne med Greenguarden.

Har sagt det förr och säger det igen: hon är en jäkla Houdini!


2 kommentarer:

Ellinor Karlström sa...

I vårt stall har hästarna betesbegränsare från Globus (finns bland annat på City Gross à 200 kr) och det verkar vara mycket svårare att få av sig den. Ett litet tips bara. :-) Däremot har jag inte fått tag på någon till Ariel än, så hon går glatt och stoppar i sig fortfarande...

Team Theander sa...

Jag skulle köpa Hööks motsvarande betesreducerade och kassörskan fick spelet på mig!
-"Det här är faktiskt en munkorg och INTE för bantande hästar såvida du inte ska svälta den och se till att den inte kan dricka något!Veterinärer motsäger sig denna modell mycket starkt och det är djurplågeri att använda sådana!"
Jag stog där helt snopen,lätt chockad av hennes utspel med hakan i backen och köpte snällt Greenguarden istället för mer än 400kr mer...
Om jag hade varit mer påläst när jag stog där i butiken hade jag gett kassörskan ett leende och köpt en sådan ändå som jag hade tänkt från början. Har massor av vänner vars hästar går med just en sådan där korgmodell av betesreducerare och de både äter och dricker utmärkt i denna modell enligt deras utsagor. Men det är lätt att vara efterklokt...
Har dessutom frågat hemmveterinären om denna modell och han ser heller inga problem med dem så jadu, jag vet inte vad jag gjorde för att trigga iång kassörskan mer än fråga om de hade COB på hinkmodellen. Finns folk för allt;)

Under gårdagen modiferade jag lite med Glorihs Greenguard och nu tror jag att den sitter helt ok! *peppar peppar*