måndag 19 juli 2010

Spottat i nävarna;)





Det var på hög tid att jag spottade i nävarna och tog tag i saker och ting och så har jag även gjort nu.
Haft storstädning i lägenheten som nu är återigen i toppskick vilket bara är så befriande.
En sak mindre att tänka på helt enkelt!
Ska snart till stallet och rida om en liten stund hade jag tänkt mig.

De dagar som jag inte uppdaterat här på bloggen så har vi ridit bara utepass. Jag har dränkt in min stackars pålla i flugmedel, smort in med fyra ess-salva överallt där de där bitande äckliga flygande fäna kan komma åt och sedan gett oss ut.
Hon blir lite irriterad av dessa parasiter som vill sätta tänderna i henne och tappar lätt fokus och går/springer och slår efter dem med svans och bakben så det första passet vi hade gick mest åt att få henne att fokusera på mig och inte på de där äckliga djuren.
Hon känns fin och stark men hon är också ruskigt tjock i mina ögon men vi motar sakta men säkert bort det med Greenguard och motion.
Hennes sällskapsponnyer i hagen har börjar tappa sina överviktskilon pga att betet inte är lika kraftigt länge men Glorih står still med sin övervikt.
Jag kommer älska att hon är lättfödd den dagen vi klättrar upp i klasserna men just nu är det inte så roligt. Min älskade fina Moby Dick;)

Igår red vi "lill-rundan" och höll nästan på att bli påkörda av en bilist som körde hiskeligt fort ur en kurva på den smala asfaltsvägen vi red på.
Vi höll ut såklart men vägen är som sagt var väldigt smal och bilisten fick stopp på sin bil 2 m från oss. Vi hade tur...
Det är så himla läskigt det där med fart... det är ju alltid den som dödar är ju känslan oavsett vad det gäller.
Turen i övrigt gick hur smidigt som helst.
Pigg som en spigg men det är ju helt ok:)

Inga kommentarer: