torsdag 22 juli 2010

Billig blev återigen dyr

Min lilla sessa var på G igår på alla sätt och vis och var väldigt på tårna när vi red iväg hemifrån. Det blåste och det var väderomslag i luften och min Humla var faktiskt mer högt än lågt.
Jag klandrar henne egentligen inte alls då hon faktiskt hade vilat dagen före och var tämligen orastad så att säga, så överskottenergin bubblade ur öronen på henne. Vi tragglade oss igenom vår lilla standardrunda i alla tre gångarter och jag var konsekvent med att hon ska vänta in kommando av mig och inga andra initiativ var godkända. Sista snutten kändes hon pigg men ändå harmonisk på. Varvat ner helt enkelt.
Hon var ganska billig under gårdagen, men man kan inte ha bra dagar varje dag helt enkelt!

Idag däremot! Idag är hon extremt dyr....
Vi red samma vända som igår i princip om man bortser några extrasnuttar som jag lade till och idag märktes det stor skillnad.
Hon kändes pigg och glad såklart men på ett mer sansat sätt. Mer rastad helt enkelt. Mer nöjd.
Vi red nerför det där branta diket som jag vanligtvis brukar hoppa av vid för att jag är för feg för att rida ner och sedan upp i, men idag så spottade jag i nävarna och det gick ju jättebra!
Hon var så försiktig så försiktig och tog så väl hand om mig där på ryggen och det var inte alls läskigt! Vi kunde sedan dessutom rida förbi de där galna årsgamla tjurarna som stångades och skuttade efter oss längsmed deras staket bara 3m från oss!
Det ni!
Det är ett STORT steg för oss!
Jag och Glorih är ju inga stora fan av just kossor och tjurar och har vissa problem med tillit för just denna typ av fläckiga djur men idag bara flöt det på som om det vore det mest normala i världen att ha 10st galna tjurar skuttandes bredvid oss med bara ett tunnt staket mellan oss.
Vi hade en fantastiskt trevlig tur idag!

Inga kommentarer: