söndag 25 juli 2010

Och regnet bara öser ner...

Jag och Glorih tog en lugn och fin liten skritt-tur på fredagen och har vilat nu under både lördagen och idag.
Tanken var att jag skulle rida idag men i morse när jag hade ambition att rida blåste det halv storm och regnet fullkomligt forsade ner. Ingen ridning med andra ord men däremot byta av täcke till ett lite varmare fleecefodrat.
Pärlan L har varit bussig och klätt på min sessa ett regntäcke igår kväll vilket jag är evigt tacksam över. Det regnade inte alls speciellt mycket när jag åkte från stallet nämligen under gårdagen och jag velade länge fram och tillbaka på om jag skulle sätta på henne ett täcke eller ej men valde bort det med orden" det kommer nog bara regna en liten stund känns det som!"
Jag fick tokångest när jag klev ut ur biosalongen igår kväll när jag upptäckte hur kyligt det var,blåste och så dessa mängder av regn.
Jag och pojkvännen konstaterade att fasiken...vi måste åka till Glorih och klä på henne!
Tror ni att man blir glad när man trycker igång telefonen och ser smset man fått av L att hon klätt på min tjej? Kärlek är det!

Inga kommentarer: