lördag 11 juli 2009

Varför ska det regna?

Sitter här med ridkläder på och håller på att somna...
Hade ambitioner att skritta en kortare snutt på min Fröken fräken idag men har regnkläderna i bilen som är utlånad.
Inte ens en långtröja till hands.
Men jag har inte gett upp än...idag ska det ridas.
Jobbade sista dagen igår och nu vankas det en till semestervecka.
Skönt som sjutton kan jag säga för jag är lite seg av någon konstig anledning.

Hur som så gick jag och min lilla tjej en promenad igår. Är ju så nojjig över allt som rör hältor etc så jag har banne mig blivit lite hippokondriker och ser mystiska hältor som ingen annan kunnig människa ser och känner värme och svullnader än här och där där ingen annan heller ser eller känner det... så jag tog mig i kragen igår och försökte inse att det nog är mest inblling.
Hon var glad över att få följa med på någonting och traskade glatt på.
In i lilla skogen och snurrade runt lite där.
Inspekterade ett körsbärsträd med otäcka typ metallprasselsnuttar som frasade och glittrade i sol och blåst. Ni vet sådana där saker som ska skrämma bort fåglar?
Hur som så var hon modig och kollade in dem noga och vågade till och med nosa på en av dem trots ett himla frasande och snurrande i vinden.
Min modiga lilla häst!
Sprang upp henne hemma och hon kände soch såg fräsch ut med schvung i steget och driv och båda fram var jämnvarma/kalla och ingen svullnad så långt ögat kunde nå!


Nu idag hade jag tänkt uppdatera bloggen med lite bilder som jag tagit under dagarna och veckorna som varit men...jag upptäckte nu att jag fått med mig fel sladd...
Lite surt men men... får bli nästa gång!

Inga kommentarer: