torsdag 23 juli 2009

Nu går det fort!

Är påväg i säng nu för att sova och inser helt plötsligt att det är torsdag sen kväll.
Jag har inte hunnit öppna min dator sedan i lördags vilket är lite pinsamt men jag lever!
Jag jobbar och står i så dagarna liksom bara försvinner. Mina föräldrar är här nere på besök så jag försöker hinna träffa dem så mycket som möjligt utöver jobbandet och så har jag ju min kära lilla häst som borde ha gått mer denna vecka men tiden har snurrat vansinnigt fort.
Igår fick hon nya skor påslagna så nu är hon sådär superfin om fötterna igen och hon skötte sig utmärkt. Blev skodd i vårt gamla stall så det fick bli transportresa dit vilket alltid att bra att träna på. Lätt att lasta och lasta ur och trevlig att ha i lådan.


Nu är det bestämt att Glorih och jag blir stadsråttor och bor kvar där vi är på betet.
Blir bra att ha henne lite närmare nu när framtiden är så osäker med jobb etc så det sparar tid att ha henne så nära som på gården.
Tack så mycket pojkvän,svägerska och resterande familj för att ni ger mig den öppningen och möjligheten!

Och TUSEN TACK AnSo för tiden vi har haft hos er.
Kommer sakna dig och hela din familj, både fyrbenta och tvåbenta, men var så säker på att jag kommer att komma och våldgästa er när ni minst anar det!

Till dagens ridtur då:
Träna grunder på banan stog på schemat och jag släppte henne lös på ridbanan så att hon kunde skutta av sig lite överskottsenergi så att vi slipper att ha den att bråka med till en början med. Hon for runt som ett skållat troll och var överlycklig över att det fanns hinder på ridbanan som hon kunde fara över fram och tillbaka i olika gångarter. jag satt bredvid och skakade på huvudet, mycket nöjd afv att slippa sitta på när hon visade samtliga högre skolor med inkluderad skruv och diverse kast.
Sj'älva ridpasset flöt på bra. Hon vill dockg ärna placera nosen långt bakom lodplan men där trampar hon på utan att bli vevig med huvudet men nöjd är jag inte med det. Försökte variera formen lite fram och tillbaka och var ganska nöjd.
Vi har en hel del att öva på men trevlig känsla trots brunstig dam med massor av överskottsenergi.
Hon är så söt när man hoppar av ibalnd då hon gnäggar åt en när man ställer sig vid hennes huvud.Brummar åt en liksom.
Hon såg väldigt nöjd ut efter passet och såg ut att gå runt och mysa när jag skrittade av henne för hand.
Go´mulen!

Nu måste jag verkligen gå poch lägga mig då jag börjar sju i morgon bitti..

Inga kommentarer: