onsdag 8 juli 2009

Superkort blogguppdatering

Tänkte bara skriva att min hand börjar sakta men säkert bli lite bättre.
Såren läker fint men just nu pågår ett evigt insmörjande av händer då överallt där jag tidigare haft blåsor blir det stenhårt och torrt och till följd av detta spricker det.
Sviiiiider.
Men det har funkat att jobba denna vecka såhär långt trots gräsklippning och rabattrensning med hjälp av lite gummihandskar under de vanliga arbetshandskarna. Jätteskönt.
Får göra om min semestervecka eller vad man ska kalla det nästa vecka då jag är ledig vilket känns lite plåster på såren efter min första lilla misslyckade semestervecka.
Då ska jag komma igång med min träning igen och komma igång med hästeriet igen.
Glorih är söt som socker igen efter att hennes brunst är över och tycker att hon vilat färdigt nu.
Jag är inte lika övertygad som hon om att hon är fit for fight än men kan inte höra något som låter orent eller syns när jag springer upp med henne själv och hon verkar obekymrad. Kan dock antingen inbilla mig att hon är lite lite varmare i kotan som hon slagit i eller vad hon nu gjort och kanske lite gallig fram än men jag kan erkänna att hade jag inte sett hur hon sett ut där tidigare så hade jag aldrig lagt märke till det som det är nu.
I morgon planerar jag en promenad av lillrundan dvs den som är 3 km typ.
På tal om sträcka så måste jag pallra mig till Teknikmagasinet och köpa en laddare till min GPS. Jag vet ju hur mycket roligare jag tycker att det är med träningen om jag har den med!
Rolig leksak!

En annan bekännelse är att jag börjar bli mer och mer nyfiken på golf....
Jag tycker att det är så roligt att slå lite bollar här på gården och har varit med som caddy eller hur det nu stavas och känner hur det rycker liksom i hela mig efter att få prova slå själv när man är på banan.
Handen är ju pajj eller har i alla fall varit så pajj att ens tanken på att slå själv har varit heeelt befängd men jaa....jag är sugen som sjutton på att prova mer.
Jag kanske kommer på när jag provat mer att det inte är min kopp thé all?


En annan sak som jaga lagt märke till att Hööks har släppt sin nya katalog och de har en del fint där i...
Funderat på om man inte borde ha ett snoffsigt läderträns när man åker till ridhus etc och tränar men vad är då finast på ett flugprickigt litet näpet arabhuvud?
Dressyrnörden i mig gillar det nya tränset med 4cm bred nosgrimma men tippar på att det inte kommer vara så tjusigt på hennes lilla nätta huvud. Väl maffigt kanske...
Hoppnörden säger att pullarträns är sååååå snyggt.
Jag tycker verkligen att det är snyggt men varför ha en nosgrimma som jag inte har användning för egentligen bara för att det är tjusigt?

Annars kommer det gå av en beställning till Börjes nu inom kort.
Passa på nu när L ska köpa nytt till sin ponny.
Kommer bli deras regnchaps och ett par vanliga chapsför min del i alla fall. Har nog inte råd med mer och vet inte riktigt om jag är i behov av något annat heller för den delen....
Men utrustning är så kul!


På tal om utrustning så såg jag att Mia har fått hem de där kyllindorna och kylfilten nu som jag sett på en del amerikanska sidor tidigare och blivit nyfiken på.
Någon som testat?

Inga kommentarer: