onsdag 15 juli 2009

Nu börjar vi ju bli proffs ju!

Från klarhet till klarhet.
Det är så himla skönt att se att det helt plötsligt rasslar till och så hamnar bitarna på plats bara sådär.
Min älskade fröken fräken har gått från att kännas lite väl het på gröten och tjofräs-tänk till en känsla av att hon faktiskt är en van räv i gemet som inte har behov av att så fort man sitter upp pinna på i 200km/h utan till en ung dam som förstått sig på det här med att värma upp i skritt och sedan kan man få göra något annat roligt.
Hon känns så fin just nu och jag hoppas att känslan håller i sig.
Allt blir ju så mycket roligare när man slipper koncentrera sig på att "tjata" om att man ska vänta in mig och mina komandon osv.
Nu flyter allt på och det är en fröjd att rida henne!

Jag känner att det är roligt med hästarna igen och har mer energi åt det just nu.
För energi är något jag har lite lite av just nu annars.
Det är så mycket som är rörigt i mitt liv just nu så som boende och hur ska det bli med jobb och ekenomin och hej och hå. Mycket som snurrar kring frågor om vad man vill göra med sitt liv och hur man ska beté sig för att nå dit och vad ska man göra med sitt liv fram tills man kommit på vad man vill göra???
Just nu känns det som att jag är av eller på hela tiden.
När jag är på så snurrar alla tankar etc superfort och sedan liksom tar batteriet slut och jag vill bara sova och smälta allt som man tänkt.
Det sägs att jag tänker för mycket och oroar mig för mycket men jag vill ha mer ordning och reda i mitt liv än vad det är nu eller rättare sagt känns som att den närmste framtiden kommer bli.
Jag vill vara 35 år och ha tänkt klart!
Jag vet att jag har jobb i tre veckor till och sedan är framtiden lite av ett svart hål eller ska man kalla det tomma sidor istället då det låter betydligt mer positivt.
Jag har pengar till mina fasta avgifter (och för lite mysigt utöver dessa) för i alla fall två månader till och sedan får jag ta tag i det när det kommer.
Det känns i och för sig rätt lugnt och det är skönt att ha i alla fall en fast punkt och hobby som man trivs med och som ger energi just nu och det är ju ridningen och hästen.
Det är i alla fall en grejj som jag vet att jag vill pyssla med.
Hos hästen laddas batterierna och jag tycker om att komma in med ett leende på läpparna och vara lyriskt om stunden med hästen och berätta om den för alla som vill lyssna (men även dem som har ett lagmot svalt intresse för satt höra på mitt svammel om grå mular och skitig svans).

Jag kan berätta att jag har kommit in på min Sports management-kurs jag sökt och som jag är väldigt nyfiken på och det kommer ju bli en sak till hösten som kommer roa mig.
Kul att läsa något som jag faktiskt har intresse av. Det är en kurs på halvfart på kvällstid så det blir nog bra.
Redan nu kan jag nog säga att måndagar kommer bli en vilodag för damen i fråga då det är en sådan dag som lektioner eller vad det nu blir kommer gå av stapeln.
Jag ser fram emot det!

Inga kommentarer: