söndag 5 juli 2009

Och andra dagar myser man mest

Idag är en sådan där mysdag.
En bra dag.
Jag älskar bra dagar.
Och dessutom regnar det idag, och ÄNDÅ är det en bra dag.
Det säger en hel del det...

Denna dag har sett ut som så att den började med en rejäl sovmorgon vilket egentligen är en dålig idé med tanke på att jag börjar sju i morgon bitti men det var skönt må ni tro...
Jag gillar sömn och sovmorgon är ett av livets finaste.
Inte så lämplig passion när man är hästägare och distansryttare men än njuter jag av att ha unghäst som är under uppbyggnad och att det är betesperiod!

Ramlade ut till hagen och tog in min madame som kom till mötes och sprang upp henne på asfalten som går utanför huset efter ha klämt och känt på hennes ben.
Det kändes mycket bättre idag och hon lät faktiskt riktigt ok.
De som kikade såg inget men jag kan tycka att det var något litet där men det är banne mig minimalt.

*Lyckodansen*

Det går verkligen åt rätt håll!

Band sedan upp henne och har borstat och donat med henne.
Långt mys i hagen och så blev hon insmord med antiflugmedel kring ljumskar och tuttar.
jag känner mig modigare med min hand nu och är inte alls sådär instinktivt rädd om den som jag varit innan vilket inte är en dag för sent eftersom jag börjar jobba i morgon.

Nu längtar jag efter att få komma igång med riktig träning igen både för hennes del och min egen.
Hon för att få bort lite mage för hon är väl tilltagen i midjemått just nu och jag för att jag skulle må bra av det.

Nu ska hon ta det lugnt ett tag till och jag kommer lägga till korta små promenader för hennes del och det fortsätter se såhär bra ut kring hennes kota.

Inga kommentarer: