söndag 17 oktober 2010

Vi börjar se ljuset i tunneln..

Sakta men säkert blir Glorih bättre rent rörelsemässigt.
Hon är inte hundra men litet bättre idag än igår. Nästan ohalt i skritten ( de som inte tittar på henne på samma sätt som jag gör varje dag tycker nog till och med att hon är hundra i skritten) och hon har slutat nicka i traven såg jag idag när hon kom travandes mot mig i hagen.
Det såsar fortfarande från foten så jag tvättar booten och foten varje dag.
Idag provade jag min allroundsadel på donnan för att se hur den sitter då jag sett att hon ändrat sig i kroppen en del sedan den inköptes och jag hade som ambition att rida i den istället för vår Startrekk pga jag sitter så illa i Startrekken. Alla andra sitter bra i min sadel UTOM jag. Inte rättvist...
Synd med tanke på hur bra den ligger på henne... men det hjälper ju inte för min del då mitt bäcken tippar framåt i den.
Men....nu låg inte allrounden så bra som jag skulle vilja att den skulle ligga om jag ska ut och träna mer i den än något enstaka pass på banan. Sablar också!
Jag vill vill vill inte ut i sadeldjungeln och har inte alls råd med det.
Och vad ska man ha på henne?
Jag har noll koll verkligen... lite sugen är jag på Mias Podiumsadlar men jag vettikatten om de kommer ligga bra på henne?
Bara att prova egentligen på henne men då är nästa fråga ett stort problem... TÄNK om den sitter jättebra på henne? Ve och fasa! Då MÅSTE jag ju ha en!
Jultomten kanske vet att jag varit en riktigt riktigt snäll och rar flicka detta år...

Inga kommentarer: