fredag 22 oktober 2010

Vi kämpar på:)

Både jag och Glorih klättrar på väggarna i inväntan på bättre ordning med hovbölden.
Hon är apless på att konvalescenta och börjar skrika i hagen när hon HÖR min bil vara påväg till stallet. Hagen ser ut som VM i slidestops och hon tittar väldigt anklagande och uppfodrande på en när man kliver ur bilen. Fortfarande gnäggandes: "Hallå PERSONALEN! Någon har släppt ut mig i fel hage och dessutom är jag helt bortglömd av min ägare eftersom denne tydligen slutat rida mig. Vad då promenera för hand????Kallar ni dt för motion???? På riktigt?"
Hon är INTE nöjd med sitt liv just nu helt enkelt.
Har pratat med hemmaveterinären som även sett henne och det finns liksom inte så mycket att göra. Hon käkar Metacam för hela slanten, rör sig riktigt bra nu dvs precis som hon gjorde före böldeländet,benet blir sakta men säkert svalare för varje dag som går med det droppar ju fortfarande gojjs från hoven. Idag har vi provat ett rejält våtvarmt omslag på veterinärs inrådan. Får se om det tar död på eländet och så ska vi till hovis nu om en vecka.
Hoppas hoppas hoppas verkligen inte på att hålet där inne i foten ska vara megastort och det ska bli kattskit av alltihopa....Men jag hoppas som sagt var att det ska vara rätt ok och gå snabbt att åtgärda.
För vår bådas skull.
För så som vi har det nu är det bara coccos... jag kan liksom inte promenera bort hennes överskottsenergi och stora hagen med de andra hästarna är inte ett alternativ då hennes easyboot inte skulle bli långvarig så att säga, och jag vill inte ha upp skit där bölden suttit.
Egentligen tycker hon ju att den lilla hagen är helt ok men det är just det där med att hon inte blir ordentligt motionerad dvs regelbundet jobbad som sätter myror i både huvud och i brallan på henne.
Min lilla Duracell....

Som sagt var motionerar vi i form av promenader vilket gör henne nöjd för stunden men det blir lite som när man äter på McDonalds... det mättar bara en liten liten stund.
Jag har även skrittat en kort stund uppsuttet för att känna efter om hon verkligen rör sig så bra som det ser ut som att hon gör eller om hon går och sparar men hon kändes urfin.

Inga kommentarer: