tisdag 19 oktober 2010

Oj vad mörkt det blir!

Ramlade till stallet nästan direkt efter jobbet för att få lite ljus men oj vad förvånad jag blev när jag insåg att det nu redan vid halv sex börjar skymma och kvart över sex börjar det bli riktigt mörkt!
Jag blir lika förvånad varje höst över hur fort det går mot mörkare tider...

Idag möttes jag av en liten arabdam som kom både gnäggande och travandes emot mig. Med andra ord är hon ganska uttråkad så att säga.... Tog in henne som vanligt och tvättade easybooten ren från sådan där illaluktande vattengojs och sedan gjorde jag ren hoven. Idag hade jag i lite Jodopax i botten av easybooten. Vi får se om det ger någon typ av resultat då läget nu har varit väldigt oförändrat sedan det började rinna sådant där illaluktande vattengojjs från hoven natten till fredagen.
Annars blir hon sakta men säkert bättre. Idag såg hon helt ren ut i både skritt och trav och snuvan verkar i alla fall inte bli sämre utan snarare åt det bättre hållet och tempen är normal.
Jätteskönt att något verkar bli bättre i alla fall även om hoven vätskar sig.
Annars så ser benet torrt och fint ut dvs är inte svullet men jämför man båda fram så inser man att det ena är absolut iskallt medans det andra är lite lite varmt.
Det säger ju helt klart att det pågår något i hoven vilket man ju också ser i och med vätskandet men jag är inte orolig.
Hon rör sig precis som vanligt igen och i morgon kanske jag skrittar en liten liten trudilutt på henne bara för att hon ska få göra någonting och slutar krypa ur skinnet av att göra nada.
Men vi får se hur hon ser ut i morgon helt enkelt men det var verkligen jätte jätte jätteskönt att se henne belasta hoven precis som vanligt idag.

1 kommentar:

Ellinor Karlström sa...

Ja, jag har också missat att det blir mörkt snabbt nu. Funderar på att införskaffa mig en bra pannlampa, det har jag funderat på några år nu... ;-)