fredag 29 oktober 2010

Fin-Fredag?

Jag sitter helt kraschad i soffan.
Aptrött är mitt andranamn denna kväll så att säga.
Det är fredag kväll och jag känner mig tantig för att jag längtat efter att bara gosa ner mig i soffan med en tidning framför tv. Slöa helt enkelt.
Min A spelar hockey ikväll så jag hoppas att jag får hem honom i ett stycke.
Det är superkul att de drar ihop ett gäng polare som lirar på fredagkvällarna tycker jag!
Han tyckte allt att jag var lite väl bekväm som valde att dega ner mig i soffan istället för att hitta på något med någon men ikväll väljer jag att vara folkskygg och bara göra slösaker för mig själv.
Så´n är jag ikväll helt enkelt!

Veckan som varit har gått hiskeligt fort.
En massa bra saker har hänt: Jag har fått minst ett års vikariat på mitt jobb som jag har nu så jag är verkligen jätte jätteglad för det då jag trivs så himla bra!
Vi har även fått en ny sko på Glorihs onda fot under gårdagen.
Mycket riktigt så hittades det en jättebamsing till hovböld eller rättare sagt: det som varit en hovböld. Nu är den framskrapad eller vad man ska säga och hon har en sko på foten nu och verkar nöjd och glad.
Jag tänker nu sätta igång henne på bra underlag och akta mig noga för att rida på underlag som hon kan bli öm av i foten där det nu är lite skört så att säga.
Det kommer att bli skönt för oss båda att komma igång igen.
Min tanke är att nu skritta ordentligt nu i veckor framöver och sedan smyga in lite dressyrarbete av någon form( styrketräning helt enkelt, kommer försöka varva lite cavaletti,tömkörning,markarbete och longering) och sedan kommer vi galoppera.
Jag själv ska träna bål och komma igång med löpträningen/ promenaderna men även annan styrka.Jag ska försöka vara noga med att stretcha de delar som jag vet att jag har problem med och ta hand om mig bättre. Äta bättre och fokusera på saker som får mig att må bra. Det ska handla om att bygga upp oss hel enkelt.
Vi kommer inte planera in någon direkt vila för vila får man oavsett har jag lärt mig genom åren...Snuvor och livet kommer ibland mellan ens ambitioner så vilan får man liksom på köpet ändå.

Glorih bantas för fullt och de åren med sommarbete är ett minne blott för min korpulenta dam.
Så ser vår försäsongsträning ut!
Hur ser er försäsongsträning ut?

Vi är anmälda till Distansgalan 2011.
Jag kom fram till att Distansgalan måste vara en toppengrejj att fira sin födelsedag på!




2 kommentarer:

Ellinor Karlström sa...

Ariels försäsong inleds med vila fram till årsskiftet. Hon har inte haft någon långvila i år, så det passar bra. Sedan drar vi igång med eh, jag vet faktiskt inte... Känner mig så kluven när vissa säger skritt, skritt, skritt, andra lång, långsam trav och ytterligare andra cantergalopp. SUCK! Så där får vi se. Piloten vill prova några Pay and Jump och programridningar, sedan blir det LC:1 dressyr i april. :-)

Hampus försäsong handlar om att få upp ryggen på honom och få honom att jobba. Vi fortsätter med massor av galoppfattningar så länge marken är mjuk. Sedan vet jag inte heller, av samma skäl som Ariel. Tanken är att han skall debutera på distansbanorna till våren.

Jag kommer också på distansgalan, det blir roligt att ses! :-D

Team Theander sa...

Ja!
Det ska bli jätteroligt att ses men jag är hiskeligt blyg. Jag kan tyvärr misstolkas som arrogant, men egentligen är jag som sagt var bara väldigt väldigt väldigt blyg så låt dig inte skrämmas av en snorkig uppsyn hos mig för den är verkligen inte med flit!