fredag 15 oktober 2010

The böld has left the building!

I morse fick jag morgonrapporten av min rara stallägare om Glorihs allmäntillstånd och hon skrev att hon rörde sig betydligt bättre idag mot igår.
Jag vågade nästan inte ens hoppas på att det skulle vara så bra som det faktiskt visade sig att det var med henne när jag kom ut till stallet efter jobbet.
Visst, halt är hon än men nu är hon en till en halv grad halt jämfört med två,tregradig hälta som det varit tidigare! Hon hade fått tillbaka lite av sitt driv i skritten igen och det syndes att hon både rörde på sig mer och rört på sig mer under dagen jämfört med tidigare.
Jag tog in henne och så fort jag lossade lite på easybooten slog en rejäl stank emot mig. jag kände den trots att jag återigen är jätteförkyld med supertät näsa som resultat men just den där stanken nådde till och med mina luktsensorer...
Vid inspektion såg jag att det sipprat vätska och lite blod ut från där vi karvat under gårdagen och som det luktade! Blääääääää!
Jag diskade ur och desinficerade både easybooten och hennes fot innan jag klädde på booten igen.
Tempade och idag låg hon nästan på normaltemp.
Hopp om livet med andra ord!

Jag var så glad över att min lilla sessa inte hade lika ont längre som hon haft. Vilken lättnad!

Annars då?
Jag får nu inte bort stanken från bölden från mina händer... jag har tvättat dem hysteriskt noga typ hundra gången sedan jag gjorde rent booten och hoven men blir banne mig inte av med lukten...
Men vad gör det egentligen så länge Glorih inte har lika ont längre?

2 kommentarer:

Liza B sa...

Vad skönt att det verkar vara bättre!
Mitt arabsto har också fått en hovböld precis :( Men det var iallafall skönt att få reda på att det VAR en hovböld... Man blir ju gaanska orolig när hästen är SÅ halt ju!
Kul att du uppdaterar så ofta förresten, roligt att läsa :)

Team Theander sa...

Ja! Det är jätteläskigt att se dem ha just sådär jäkla skitont!
Man hinner tänka tuuusen tankar innan man listat ut vad som är på tok och så fantiserar man ju ihop ett worst case-scenario.Minst brutet ben. Minst.

Blir den tjej bättre i sin fot?

Vad kul att du uppskattar min blogg!
Jag tror ju alltid att det bara är min familj som läser den så jag blir lika glad varje gång någon skriver någonting här!