fredag 5 augusti 2011

Så kan det gå!

Fint va?
Ska vi ha vadslagning om vilka nyanser det kommer få under kommande vecka?
En dag gammalt idag och det är dovt lila.
Tur att man är lite brun så att det inte syns allt för mycket...
Att sårvårda en 2 årig bestämd tjej som är snabb som blixten med sina hovar kan ge vilken som helst som vill leva on the edge blodad tand, eller blåslagen arm kanske jag ska säga?
Jag hade inte en chans att reagera mer än att jag han tänka : "Jahapp... hur tyckte jag det här gick då?" Och sa det PANG.
En KOSPARK, gott folk, fick jag.
En kospark.
På armen. Inte benet eller så där man kan tänka sig att man kan bli träffad av en kospark, utan på överarmen.
Hon är smidig som en katt min älskade lilla häst.
Jaja, kaka söker maka och ingen av oss är väl mild som en sommarbris.
Såret blev rent och idag var hon trevlig att tvätta och pyssla med.
Skam den som ger sig.
Hon är en tuffing min lilla tjej. Kommer bli bra det där i slutänden ;)

Idag blev Glorih vaccinerad och vi fick hjälp av snällaste Karin A som även plockade ut vår kära hemmaveterinär i hagen för att kolla till Gratheas sår. En extracheck helt enkelt när han ändå var ute hos oss men med rådet att han fick se men inte röra om han ville behålla lemmarna;)
Alltid skönt att någon utbildad får kolla efter, så att man inte felbedömer läget. Ingen fara och såren ser så fina ut som sår kan göra den här årstiden. Tackar för den!
Tusen tack återigen Karin för hjälpen idag. Du är en klippa!

Inga kommentarer: