måndag 8 augusti 2011

Boråsbesök

Nu i dagarna har jag passat på att hälsa på min kära lilla broder som bor i Borås.
Så långt mellan gångerna jag ser honom så det gäller att hälsa på när man får chansen.
En av dagarnas förmiddag spenderades på Gekås som ligger ett "stenkast" härifrån och där gjorde jag lite fynd.
Ett par softshellridbrallor som är helskodda och som dessutom är fleecefodrade kommer att sitta som en smäck när hösten och vintern knackar på dörren, och såblev det lite småkraffs som kyllera etc. Blev inte så mycket.
Ju äldre jag blir ju snålare blir jag inser jag. Jag går inte igång på samma sätt på grimmor i söta färger och grimskafft som matchar. Jag vet så väl att jag har mer prylar till mina flickor än vad jag behöver. Krimskrams. Tjaffs. Inte ens schabraken dög åt mig i dagens läge. Trots att det var billigt. Se där. Börjar blir för gammal för prylhetsen. Och kräsen. Vad som helst duger inte längre.

Något som jag däremot fortfarande går igång på till tusen är skor.
Inte hästskor utan skor till MIG.
Jag var gråtfärdig inne på Nelly.coms outlet där de sålde skor och det hela liknade en buffé av smällkarameller framför mina ögon.
Höga och låga klackar, lack och läder och en herrans massa färger.
Jag dog nästan.Pinsamt men sant.

139spänn paret.

Det tåls att sägas igen: 139 (!!!!!!) spänn paret.

Jag var duktig och tog bara med mig två par hem. Bara TVÅ par.
Börjar kanske bli gammal där också och inse att jag början så sakteliga bli för gammal för att trippa runt i 13cm klackar...men två par kunde jag inte motstå. I love them. Ett par är redan invigda.
80 par skor kan vara en nödvändighet att äga.
Helt säkert.
Flest skor vinner innan man dör.

Inga kommentarer: