måndag 15 augusti 2011

Regn och tråk

Utanför fönstret fullkomligt öser regnet ner och jag är trött och seg.
Längtar efter ett varmt bad istället för en varm dusch som mest känns som en kompromiss. Varmt men inte tillräckligt.
Vi tränar på och jag längtar efter de kallare höstdagarna med högt till himmelen och sol men att luften ändå är sådär krispigt fräsch. Stubbåkrar och röda,gula och orangea löv. I love it!
Nu har vi i och för sig redan stubbåkrar men så vitt jag vet inga vi får rida på och så är det 19 grader varmt ute, men ser och känns höst. Lurendrejjerier!
Vi tränar på och Glorih känns fin. Just nu jäkla vi lite med skav i armhålorna pga olika sadelgjordar ( damn you westerngjord med stora spännen) men hon känns nöjd och glad ändå.
Ridit lite barbacka vilket helt klart varit bra för mig rent träningsmässigt med fokus på smidighet och eftergift. Ridit över presseningar och över trätrall och hon känns bra.
Vi fortsätter att jäklas vidare med Gratheas sår på framknät som i och för sig ser bättre ut men som fortfarande är lite svullet men is i magen sägs det överallt i från.
Som jag sagt förr: Tålamod är inte min starkaste sida. Alls.

Jag har börjat smyga igång med raska hundpromenader också förresten.
Jag har noll koll på hundar och har ännu mindre koll på denna Jack Russel, men det är tur att han är så liten och verkar gilla mig ändå.
Jag är hans bitch. Inte bra alls.

Ge mig ett halvt ton häst och jag har lite pejl på läget men inte på 8,5 kg jycke.

Inga kommentarer: