torsdag 2 december 2010

Vi är inte döda, jag lovar!

Bara nästan döda. Eller jag i alla fall.
Jag vet inte hur jag gör men den senaste tiden har jag varit en tickande sjukdomsbomb. Det ena har avlöst det andra. Det har varit förkylning,huvudvärk med tillhörande feber, öroninflammation, magsjuka och så vidare. Hejja mig!
Annars hade jag kommit igång bra med min löpträning och övrig egen träning igen mellan varven men det har nu på slutet mest blivit kortare promenader i sällskap med häst. Hon har fortfarande sina sommarskor och innan denna vecka har det varit helt odugligt då det varit klampsnö.
Denna sibiriska kyla som nu kommit gör mig dock lyrisk...
Jag ÄLSKAR riktig vinter med massor av snö och kyla. Nu kan jag och Glorih dessutom ta oss ut i skogen för att träna lite i lössnön trots vår brist på vinterskor på hennes fossingar och INGET slår vinterträning till häst.
Att tuffa fram i skogen i 4dm lös pudrig snö där ingen annan varelse satt sin fot.
Jag älskart!
Det är helt enkelt min tid på året.
Den tiden som jag känner mig som absolut mest hemma och tillfreds. Som att liksom hitta hem helt enkelt.
Inget kan slå en solig dag med typ -10 grader. Absolut inget:)



1 kommentar:

Ellinor Karlström sa...

Hurra du lever! :-D Jag älskar också vintern, men Ariel är ju ledig till årsskiftet och jag är så orolig för att snön inte tänker ligga kvar. För tänk om vi missar chansen att jobba i djupsnö!

Hur går det med hästköpet förresten?