lördag 18 december 2010

Nu är han här!

I torsdags kom den stilige fuxen Skywalker hem till mig och vi ska vara kompanjoner i en månad ungefär.
Glorih var arg som ett bi på den nya grabben och försökte dessutom klättra några pinnhål i rangordningen nu när flocken tog som en nyvändning igår i och med den nya hästen.
Det gick sådär kan jag ju säga för henne, och hon står nu med ett lite svullet bakben med en broddrispa på.
Det är OÄNDLIGT synd om henne om hon själv får säga sitt, men jag skrattar mjugg och tycker mest att" synden straffar sig självt" och så smart är det ju faktiskt inte att mopsa sig mot de betydligt ranghögre hästarna och visa sig på styva linan.
Idag är det lugnt i flocken igen vilket såklart är jätteskönt.

Igår fick både Sky och Glorih vila, men idag har jag gjort premiärturen på Skywalker.
Jag måste säga att han är en jättetrevlig häst att rida. Väluppfostrad och lydig. Red honom idag på enbart grimman.
Man trycker in farthållaren och så sköter han sitt jobb prickfritt. Anna har verkligen gjort ett toppenjobb med denne herre!
Spännande att ha betydligt mer häst både framför och bakom sig än vad jag är van vid, men han är verkligen jättetrevlig.
Det blev 1 h och 20 min skritt och lite jogg i trav för hans del idag för att vi skulle känna lite på varandra.
För Glorihs del blev det en promenad för hand på ca: 40 minuter.

1 kommentar:

Sophia sa...

Åh vad kul!!
Kanske kan lägga in bilder någongång så vi får se? :))

Hur går det med den andra hästen? blir det köp? :)