söndag 5 december 2010

Det blev en jobbhelg

Som rubriken skvallrar om så har jag haft jobbhelg.
Jobbhelg innebär att jag bor på jobbet eller är i stallet och är ett helt odugligt sällskap för A i och med att så fort jag väl satt mig ner någonstans när jag kommit hem så somnar jag där. På två röda. Helt värdelöst sällskap som sagt var.
Jag har även haft min helg i stallet vilket innebär att jag varit ganska värdelös där också...jag har gjort det jag ska dvs släppt in och ut hästar och sett till att de fått i sig den mat de ska ha men allt annat som också innebär med helgpass så som det där extrafinliret med sopen och den där extra putsen rä ehm..redigt eftersatt och skaver lite i hjärtat.
Jag får helt enkelt lägga ner lite extra energi nu i veckan som kommer som kompensation mot folk och fyrfota.
Glorih är pigg och glad men halkar runt på vägarna pga sommarskorna med helt trasiga broddhål.
Helt värdelöst.
Det flöt på bra när vi hade minst -10grader och snön var sträv och alldleles för kall för att ens överväga sätta sig som klampar i fossingarna på henne, men nu när det bara håller sig vid -3grader och ner mot nollan är de plogade partierna snorhala och snön vill tendera att klampa sig.
Sibirien: vart tog du vägen? Jag saknar dig och min balaklava!
Träningen har med andra ord utgått ur sortimentet:(
Själv så dras jag med en envis halsvärk så även min egen träning är lite eftersatt just nu så känslan är att jag klättrar på väggarna av rastlöshet.
I morgon ska jag i alla fall tvätta svansen på henne igen.
Den vackra vita snön har saboterat för oss och svansen som tidgare sett jättevit ut mot den svarta leran, visar sig nu i dess sanna natur dvs pissgul med bruna slingor. Bara att tvätta och tvätta. och när man ändå inte kan täna kan man väl låtsas att man ska göra det och klippa henne en vända till;)?
Jag har för mycket tid och för lite att göra.
Skulle varit ledig i morgon efter helgen men jag jobbar istället. Sitta hemma och stirra in i väggeni brist på saker att göra kan jag göra när jag är riktigt gammal.

2 kommentarer:

Joakim Engström sa...

hur går träningen?

Team Theander sa...

Kände du på dig att jag satt och tänkte på dig för någon dag sedan?

Jo träningen går bra. Jättebra till och med. Nu i Januari ska pulsklockan plockas fram för att kunna ha lite bättre koll och alla pass vi gör nu fram tills nyår ser jag som ett plus i kanten och mest mys. Underhåll kanske man kan säga? Vi har det mest roligt kan man nog också säga.
Hur går träningen själv?