tisdag 14 december 2010

Veckorna snurrar fort

Det blev ytterligare en jobbhelg denna helg men denna gång iklädd snöjour-kostym.
En lång dag kan jag säga som började med morgonpasset i stallet vilket jag iofs tycker är väldigt mysigt sedan blev det åtskilliga timmar i traktorn igår så jag mer än tämligen sliten när jag kom hem.
Det tar på kroppen med all skottning och att vara lite spänd när man sitter och kör då jag inte har alltför mycket körvana men det gick bra och jag tycker att det är ganska roligt.

Glorih har förvandlats till The Snowracer med sina nya vinterpjucks och vi roar oss högaktigt med att rida och träna nu när vi kan.
Igår joggade vi en halvmil och skrittade hem i månskenet och jag satt mest och log hela vägen då hela turen var himla härlig: Dagen före blev det liknande tur men längre i solskenet inpressad mellan kalas och jobb. Annars så skrittar en hel del och vi har det mest bra.
Träningen flyter på bra helt enkelt.

Vad har jag mer att berätta då då? Jo!
På torsdag får jag hem A. Schubers Skywalker som jag ska hjälpa till att hålla igång under typ en månad. Kul att få förtroendet!

Och så har jag nog hittat hästen med stort H... Vi får se hur det går med besikting osv....
Huuuu! Jag törs inte hoppas för mycket men tusen fjärilar i magen...det har jag allt!
Hoppas innerligt att allt ska gå bra helt enkelt!

2 kommentarer:

Ellinor Karlström sa...

Oh vad roligt med både Skywalker och nya hästen! Jag ser fram emot mer information när besiktningen är klar. :-)

Sophia sa...

ÅÅh, håller med kommentaren före mig. Berätta mer snaaaart!! :)