torsdag 13 juni 2013

Regnet öser ner..Äntligen!

Äntligen öser regnet ner här...Tråkigt kan tyckas men ICKE! Min lilla hage utanför stallet behöver regn. Massor av regn till och med för att repa sig lite efter hästarna gått hårt på den. Hage Nr 2 är på G.
Fantastiska Olle sliter hårt och med hjälp av lite vänner så verkar den komma i ordning nu redan till helgen. Stor och kuperad. Woop!

Annars så kan jag säga att ha en valp i huset är en hel del passande om man säger så. Hon går just nu under arbetsnamnet The Red Destructor. Mycket hund i ullig och gulligt format. Man har mycket gratis från hästförnuftet när det kommer till hundförnuftet, så än så länge flyter det mesta på.
 Men... man kan ge sig fan på att det blir en liten kiss inomhus om man själv tror att man ska hinna smita in på toaletten i tre sekunder trots att man nyss varit ute på lilla kissrundan!
Hade jag vetat att det är såhär kul med hund hade jag haft en för läääänge sedan!

Annars då? Fick en liten rapport av Anne Karlsson igår om min saknade Glorih. Hon har det bra och sköter sig och nästa år hoppas vi på en Gimmick-unge.
Jag är ju väldigt svag för Gimmick-barnen och avgudar tex Skywalker (årest SM-2a by the way ;) ) och har såhär långt gillat samtliga Gimmick-avkommor som jag träffat.
Både Anne och jag hoppas på ett stoföl såklart för att det vore kul om det blev just ett sto med både Gomir och Gimmick i stammen. Bara att hålla tummarna ;)







Inga kommentarer: