torsdag 20 juni 2013

Ny tid hos Neurologen!

Jag är så glad så glad!

Men....
I och med att jag har haft mycket tid att bara vara, så har en del saker slagit mig under den här resans gång.
En sak som varit väldigt tydlig sedan jag blev sjuk, är att jag har blivit omyndighetsförklarad av folk.
Att det plötsligt blev andra människors rättighet att sätta sig över mig, genom att folk är blixtsnabba med att berätta för mig vad jag ska ha för ambitioner,vad som är rimligt, vad jag ska vilja, vad jag inte orkar med, att jag minsann inte orkar ha djuren hemma, att jag är utbränd, berättar för mig hur jag mår and so on.
Alla är plötsligt speciallister på vad som är fel på mig.
Och har såklart de bästa av de bästa råden på hur jag ska bli bra.

Lägg av!

Jag är en väldigt viljestark människa, ambitiös och har en jäkla massa jäklar anamma.
Jag vill, kan , och ska göra saker med mitt liv. Jag kan leva MITT liv väldigt bra helt på egen hand. Jag lovar.

Att jag är sjuk är en sak, men det säger absolut ingenting om vem jag är, vad jag vill, vad jag drömmer om, vart jag är påväg. Jag äger dessa känslor helt själv. Lägg krutet på era egna istället.








Inga kommentarer: