lördag 29 juni 2013

Man ligger inte på +sidan om man heter Grathea i dessa dagar

Igår flög hon på min lilla valp, som olyckligt, hamnat inne i hagen vilket nu resulterat i att nu ligger lilla älskade Svea inlagd på Valla djurklinik.
Blödning i en lunga, bråck på diafragman, otroligt blåslagen men har mirakulöst inget brutet.
Ligger med dropp som ska minska trycket i hjärnan då hon fått en rejäl smäll över huvudet och igår när vi åkte hem hade vi en diagnos med 50% chans att hon skulle bli ok igen.
De sa att det kunde gå åt båda hållen, och att de inte skulle bli förvånade över något håll.

Tack och lov ringde de från kliniken, på nattsidan och berättade att hon såg betydligt piggare ut av behandlingen hon får och höll på att riva stället (that´s my girl!), men man ska inte ropa hej före 36h som det tar för att ha koll på eventuell hjärnskada.
Att åka hem från en veterinärklinik utan hund är något som jag inte ens önskar min värsta fiende.
Fy fan säger jag bara. Hon MÅSTE bli bra igen.
Älskade lilla röda.

Sovit rätt ok inatt efter det samtalet ändå...men det första jag ser när jag reser mig upp från sängen och tittar ut mot hästhagen, är att den är sprängd i slussen mellan första hagen och den stora andra. Det är ju väldigt dumt att ta vägen genom hålet när man kan spränga sidan,där det inte är öppet, inte sant?
Stolparna låg som plockepinn i hagen och tråden utdragen låååångt in i den.
Bara ta på sig OnePiecen och knata ut och samla ihop allting och visitera hästarna.
Grathea har lite småsår och har slagit på ett gammalt överben och blödde en del, så nu är hon omplåstrad.
Tyckte oändligt synd om sig själv.

Garzon helt ok.


Håll tummarna.





Inga kommentarer: