onsdag 15 juni 2011

Stonk och stön!

Dagens I-landsproblem ( oh vad jag gillar I-landsproblem!):
Mina shortchaps har gått åt skogen i dragkedjan nu under de senaste träningarna och jag har räknat ut att det antagligen lär både bli dyrare och jobbigare att byta dragkedja på ett par slitna och väl använda chaps än att köpa ett par nya.... så nya får det bli.
Frågan är vilka nya det blir?
Kan ju köpa ett par nya av samma sort som jag har men jag vet att det tar sådan enorm tid att få hem grejjerna från denna firma och jag lär ha dem innan Uppsalaritten.
Jag vill helst inte rida utan då jag har lyckats få ett ridsår på en vad som tenderar att gå upp hela tiden nu när jag ridit utan chaps.
Hööks har ju 15% rabatt på sina skor och chaps så där kanske man kan slå till?
Är inte skinn bättre att satsa på än syntetskinn?
De i syntet ser ut att ha bättre passform men andas de inte så dör man ju lite.

Ny sadelgjord får det bli också.
En som är litet längre än den vi har nu så kan man alternera lite mellan dem.
Jag märkt att rider man flera pass med min gjord jag har nu så blir det lätt tryckskador av sadelgjordsstropparna.
Kan tänka mig att detta blir ett problem annars framförallt när man sedan kommer att rida lite längre...
Det är bra att man lär sig av erfarenhet kan man väl säga.

Inga kommentarer: