söndag 5 juni 2011

Fräsch häst

Red ett lite längre pass på 2,9 mil med lite fartlek i alla uppförsbackar.
Buskul och taggad och fräsch häst trots sommarvärmen. Pulsade ner på nano väl hemma trots att vi travade ända in på stallplanen.
Hon ska till att börja brunsta nu snart igen och då är det som det brukar... inte så mycket hemma i huvudet på henne med andra ord. Hon har alltid lite idéer när hon ska till att brunsta. Idag var hennes grejj att försöka vika av på VARENDA väg eller stig som ledde till vänster.
Why? Ingen vet. Fixidé. Bara att stålsätta sig och vara tydlig med att " i helvete att vi ska till vänster här".
Annars flöt allt på smärtfritt och smidigt. vi var ute i 2h och 15 min. Lade in en hel del skrittpauser mellan varven pga värmen som dock inte verkade bekymra henne någonting.

Jag var den elakaste människan i världen när vi kom hem då jag duschade henne med slang. Jag är en ond människa. Helt klart.
Hästar ska ställas ut i hagen dyngsvettiga och skitiga enligt min kroknäsa.

Inga kommentarer: