lördag 30 april 2011

Nu när jag ändå är igång och bloggar...

Tomten... kan jag få en till häst till nästa säsong?
Jag tycker att om jag börjar tjata redan nu så kanske det händer!
Och jag behöver kanske inte ens rent av äga den själv eller i teamet, bara ha den som min egen?
Jag hade gärna vilja ha en med lite färg på om jag fick tycka lite, men jag är såklart inte kräsen. Vår turkosa teamfärg funkar till alla färger på häst ;) !
Omväxling förnöjer sägs det ju och just nu gör jag inget annat än att städa ljusgrå hår överallt.
De kommer såklart från den grå tjocka katten ( oj förlåt Tristan, jag menar ju såklart den Blå-smoke maskade vackra kattherren i sina bästa år), från den gråvita tävlingsmaskinen och den dassgråbruna lilla sötmulen.
Hittar dessa hår överallt nu i dessa tider.
I munnen, i näsan, innanför BHn, intrasslade i ögonfransarna, i hörnen i lägenheten och ehm...överallt faktiskt!
Jag skulle kunna tänka mig vilken färg som helst faktiskt.
Kanske en brun? Eller fux?
Jag är inte kräsen, jag lovar!
Och den får gärna vara inriden.... då skulle jag ha lite tripp trapp trull här hemma i hagen.
Glorih ska upp på 12 mil nästa säsong och Grathea ska bli en välartad liten tjej och ska ridas in, och japp, jag gjorde korstecknet samtidigt som jag skrev det sista för det lär nog behövas med tanke på den lillas bestämda åsikter...
Men man måste väl ändå ha något därimellan om det ska finnas någon rättvisa i den här världen?
Alltså en som man kan tuta CR, T50 och T80 på?
Det måste ju vara det enda rätta helt klart.
Absolut!
Så Tomten please?

Inga kommentarer: