torsdag 7 april 2011

Hemma i Dalarna

Åh vilken hemlängtan jag haft nu ett tag och nu denna vecka såg jag äntligen chansen att kunna åka hem. Inget jobb och för en gång skull inga stallpass på helgen. Det var bara att ringa snälla chefen och böna lite...
Nu är jag här och har varit det sedan tisdags kväll och jag bara älskar det. Att komma hem.
Jag har hälsat på familjen och träffat lite skidfolk som det var alldeles för länge sedan jag träffat och går bara runt och myser.
Mina flickor hjälper brudarna från stallet mig med och jag är helt cool med det. Jag har ju duktiga brudar i stallet och båda två vilar ju nu denna vecka efter tävling.
jag har passat på att shoppat också lite. Det har blivit ett nytt svart nosludd till Glorihs S-hack med repnosdel för att mitt andra nosludd är liksom för kort. Knutarna hamnar utanför det luddiga alltså och det blir skav av dem, speciellt nu när pälskvalitén är sådär lagomt bra. Tror det här luddet blir perfa!
Annars har Borlänge stad begåvats med en gigantisk ridsportsbutik och man kan slå ihjäl bra med tid där inne kan jag säga... Utrustning är ju så kul!

1 kommentar:

Lena a-p sa...

Hej! Jag brukar oxå handla i den butiken,mellansveriges största,tror jag det är.Både tid o pengar försvinner snabbt där!