måndag 4 april 2011

Sydnärkeritten 2011






I lördags red jag Sydnärkeritten och jag gillar verkligen den här tävlingen!
Alla funktionärer är supertrevliga och banan är välskyltad och trevlig att rida tycker jag. Bara en massa +++ ska de ha tycker jag!

Annars då?
Är jag nöjd med min tävling?

Jojomän.
Målet och tanken med denna tävling var först och främst att fullfölja med min sabbade bröstkorg vilket jag också gjorde. Och sedan skulle mina föräldrar tycka att det var lite roligt och lite mysigt. Det var min pappas första distanstävling men han skötte det hela galant.
Jag hade värsta proffsteamet med mig med laminerade kartor och dessutom hade de varit och rekat tävlingsplatsen innan. Pärlorna!
Både mamma och pappa var så himla glada att de även fick sällskap av rutinerade Anna Schuber som lärde dem diverse trix och tips!
Anna hinkade åt våra gemensamma stallkamrater och tillika vänner, Karin och Katmandu, som jag och Glorih red tillsammans med se det funkade utmärkt att våra hinknissar följdes åt!
Andra mål vi hade var att ligga på ca:12km/h i tempo allt som allt vilket vi höll bra.
Tävlingen skulle kännas lätt och roligt för både häst och ryttare och jag kan inte säga annat än att vi lyckades jättebra. Jag var lite ledsen i ögat sista slingan vi var ute på för det skulle ju ta slut jättefort och då skulle jag inte få rida mer den dagen...
Vi kunde knata rakt in i grind både i första grinden och vid slutbesiktningen men valde att snygga till våra lite leriga hästar bara innan vi gick in.
veterinär besiktningarna gick galant och det är skönt att Glorih har slutat vara så förbannat övertänd i förbesiktningen... förra året var det alltid lite spännande när man sprang upp första vändan men denna gång gick allt bra.
Polletten har fallit ner och hon fick fina vitsord av vår veterinär som vi hade samma hela dagen. Alltid kul att höra snälla saker om sin häst!


ROLIGT ROLIGT att vara ute igen!
Nästa ritt: Hökensås!

Vill ni se lite fler bilder så finns de att finnas på Facebook. Ni vet vad jag heter ;)

3 kommentarer:

Carro sa...

Grattis till hela teamet!
Ses på Hökensås

Team Theander sa...

Tack så mycket Carro!
Du var där med fina fina Willy Wonka va? Åh vad vi gillade den hästen! Till och min far som är tämligen ny inom hästbranschen gillade den kusen;)

Carro sa...

Japp, Lena och Malins nya grabb! En otroligt fin häst, och helt cool trots första gången ute bland så mycke hästar. Måste hitta en sån till mig själv också ;)