fredag 4 mars 2011

Vackert väder




De bra passen bara radar upp sig och idag vill jag bara lovorda mina hästar.
Jag och Glorih tog idiotrundan x- antal varv. Jag kallar den idiotrundan för att det är bara en väg som går till en vändplan och sedan får man rida tillbaka samma runda.
Ingen trafik, sällan mötande och idag toppenunderlag.
Jag värmde upp lite i trav och så red vi långa galoppintervaller på ca:2km. Rullade i ett 19-20km/h tempo. Fick pusta lite och sedan rulla tillbaka. Hon var glad och laddad och verkade uppskatta ett lite roligare pass där det händer lite mer än våra lite längre rundor som vi brukar göra. Hon lattjade och verkade tycka att det var buskul. Fint att göra henne glad!

När jag kom hemåt sista vändan så mötte mamma upp med Grathea i repgrimma. Perfekt med lite service!
Jag tog Thea med mig på snöre medans jag travade av Glorih.
Funkade toppen.
Glorih gick stadigt i form och i jämt 11km/h tempo och det var bara att åka med.
Grathea tuffade på där bakom oss med idel spetsade öron såg så nöjd ut så ni kan inte ana!
Glorih gick idag 15km och Thea 4km.








1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad härligt!
Superfina bilder