torsdag 10 mars 2011

Hästledig

Idag passade jag på att vara lite hästledig igen vilket gav mer tid åt den egna träningen. Blev en halvmil löpning i regnet. BLÄ!
Igår kväll gick däremot Glorih ett pass på 2h ganska precis i alla tre gångarter.Duktigt av mig med tanke på min huvudvärk tycker jag.
Mestadels trav och galopp och mitt på den finaste galopprakan poppade det plötsligt upp två stycken kronhjortar.Bamsedjur!
Jag har bara sett dovhjort här nere vilket bara är snäppet större än rådjur men ujujuj vad stora kronhjortar blir!
Och vilka horn en av dem hade!
De rörde sig lite underligt jämfört med älg, och de var allmänt stressade av min och Glorihs närvaro så det sprätte liksom omkring innan de listade ut vart de skulle ta vägen för att ta sig ut i skogen igen.
Glorih tvärstannade och stog som en staty och bara glodde liksom jag.
Mäktiga djur de där kronhjortarna.

Jag lovar att jag ska skriva en liten rad om distansgalan under helgen, och så har snälla rara Magdalena mejlat över fölbilder på Thea och på hennes lillasyster som förövrigt är söt som socker:)
Ska bjuda på en fölbild på Grathea tänkte jag:



Tusen tack Magdalena för bilderna! Du gjorde min torsdagskväll!

Inga kommentarer: