onsdag 9 mars 2011

Hemma igen

Jisses vilken långkörare detta har varit de senaste dagarna.
Först åkte jag på Distansgalan ( jättetrevligt och väldigt matnyttiga föreläsningar tycker jag) i vackra Värmland lördag till söndagen och i måndags åkte jag på Andhämtning med jobbet och kom hem igår.
Detta har inneburit att äta och fika och äta och fika och äta de senaste dagarna. Jag är helt jäst!
Andhämtningsdygnet innebär att man bara ska ha det bra och gott och det har jag haft.
Jag har sovit utöver ätit de senaste dagarna och nått någon typ av medvetslös avslappningsgrad. Koma-läge på, så att säga.
Snälla Karin och Anna har hjälpt mig med mina hästar under lö,sön och måndag men igår var jag på plats igen.
Glorih fick en skrittur på cirka en timme och Thea har tagit första steget mot ridhäst då vi tränade att slänga av och på och på och av hundra miljoner ggr en Coolbackpadd( formen på dessa är ju så tacksamma för att just träna lägga på och av saker på ryggen).
Glorih var pigg och glad på sin tur och Grathea tyckte att hon aldrig haft annat än Coolbackpaddar på ryggen.
När jag kom hem sprang jag en halvmil.

Idag är jag heeelt förstörd. Alltid en hållhake när man varvat ner lite.
Man blir sjuk helt enkelt.
Jag fick migrän inatt och det har hållt i sig fram tills nu.
Jag har precis masat mig upp ur sängen och in i duschen för att spola av mig all sabla kallsvett. När det är såhär långt mellan gångerna som jag har migrän som jag haft nu så glömmer jag bort hur fruktansvärt vidrigt det är att ha ett anfall.
Nu är jag lite skakig i knäna och känner mig som om jag vore 150 år gammal när jag stapplar runt, speciellt nu när jag är så sjukt ljuskänslig.
Brrr och ynk!

Såg också att Thea har fått en lillasyster!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh berätta gärna mer om distansgalan, hade gärna velat gå men kunde inte :( men det vore kul att läsa om vad som togs upp och så!