tisdag 3 augusti 2010

Skrittgympa och mammabesök!


Igår snurrades Glorihs ben men de fina turksoa benlindorna som matchar hennes turkosa schabrak så snyggt på, och så gav vi oss ut på den lite hala "ridbanan" vi här.
Srittgympa för hela slanten och hon stonkade och frustade men mjuk och fin... det blev hon minsann! Hon kändes jättefin!

Idag fick jag äran att få besök av min kära mor som även ska hjälpa till och hinka åt mig på Isabergsritten. Hon hade med sig så mycket fint till mig och min häst så jag blev alldeles tårögd. Föräldrar kan vara så himla fina!
Jag har fått lite tävlingströjjor/träningströjjor och Glorih fick en påse med grimmor.
Ryktet om den akuta grimm-bristen för Glorihs del har spridit sig via djungeltrumman hela vägen upp till Dalarna och Mamma kommer såklart likt Fantomen och räddar situationen...
4st nya nylongrimmor och en alldeles ny, glänsande, supermjuk och smidig mörkbrun lädergrimma har vi fått. De är så fina må ni tro!
Jag är så glad så glad...
Massor av mat har jag fått också.
Jag är alldeles rörd... De är så fina min familj! Hela bunten!

Idag blev Humlan bara borstad och pussad på och så har vi börjat packa lite smått inför vår tävling. I morgon blir det en lite lättare tur och så ska massor av paddar etc tvättas.
Mysigt!

Inga kommentarer: