torsdag 12 augusti 2010

Jag har världens bästa hinknissar


Tingstäderitten....here we come!

Min mamma har ibland någon sorts sjätte sinne och vet vad jag går runt och grunnar på och min dags tema idag på jobbet var funderingar kring just Tingstäderitten.
Ska vi åka?
Har vi råd?
Tänk om vi gör bort oss?
Men nog allt ska vi väl åka?
Hur ska jag lägga upp träningen inför denna ritt?
Och hur ser banan ut?
Och hur funkar det där med färja?
etc
etc
etc
Ja ni ser... och dessutom får mina nära och kära och kloka i närheten sms om allt det där.
Dock blev inte min mor frågad om något....men vem tror ni inte ringer så fort jag slutat jobbet?
Jo min kära moder.
Hon har ringt och bokat färja, boende och stallplats och ja...till och med ringt och bokat min Karin.
Karin ville jag såklart ha med mig redan från början, och jag har ju frågat henne om hon vill följa även på egen hand men detta hade min kära mor dubbelkollat och dessutom har de kollat det här med ledighet på fredagen då vår färja går redan vid elva.
Då var det då klart så att säga.
Vi kommer att åka till Tingstäderitten.
Inget mer att fundera på egentligen utan bara att köra på nu då och se fram emot den 9 oktober.
Gud vad roligt!!!!!

3 kommentarer:

Ellinor Karlström sa...

Oj vilken fantastisk mamma! Henne skall du vara rädd om. :-) Kul att ni åker till Gotland, jag drömmer om att få rida där någon gång...

Karin sa...

Gotland here we come!

Josefin Svensson sa...

Tingstäde är en jättetrevlig ritt. Jag var där och red CR -05 och så fick William göra sin debut på 120 km där också. Banan är helt platt och väldigt enkel, inga svårigheter över huvudtaget, om man nu inte har en häst som har svårt att se en mil rakt framåt...
Lycka till!